6v kattunge som är väldigt smal, vad ska han få äta?

cili

Trådstartare
tar det från början:
Pappas katt fick fem ungar, efter några veckor svalt den ene ihjäl.
Nu är en till VÄLDIGT smal, de andra i kullen är nästan dubbelt så breda. Dom är ca 6 veckor, och mamman orkar inte med dom (hon är gammal) och låter dom inte dia.
Denne lille hane är inte redo för vanlig kattmat, och ingen i pappas familj har tid (skola/jobb) eller lust att ta hand om den extra.

Jag har därför erbjudit mig att ta med honom hem till mig, då jag högst är borta två timmar åt gången förutom när jag är i stallet, men eftersom jag bor tillsammans med en annan tjej som vill hjälpa till går det ändå.
Vi har två katter som är 4 månader så kattsällskap har han ju alltid.

Nu till frågan:
Vad ska vi ge honom? och hur ska vi göra det?

tog han om en harunge en gång och honom matade vi ju med en liten nappflaska, ska vi göra samma med katten eftersom han fortfarande bara diar?

Sv: 6v kattunge som är väldigt smal, vad ska han få äta?

Gör lika som med harpalten men köp mjölkersättning och ge istället för vad du nu gav harpalten. Om kattmamman är utekatt är det viktigt att du avmaskar kattungen, mask tar hårt på små kattungar. Sedan kan du börja försöka peta i honom fast föda. Blanda rå köttfärs med varm mjölkersättning så du får ljummen, blaskig mat och peta in i munnen på honom. Det brukar ta några försök varje dag innan de fattar vad de ska göra med den fasta födan.

Men först och främst, börja ge kattungen mjölkersättning och avmaska den så att du får upp honom i hull. Se även till att kattungen kissar och bajsar. Den bör vara så stor att den klarar den biten själv, men om den inte gör det får du massera rumpan med en handduk efter varje matning.

nu har min syster bestämt sig för att jag inte får ta med katten hem.
med andra ord har dom snart en död till, av samma anledning som den första.
jag hatar människor som inte kan låta sina djur få det bra :cry:

Kan du inte se till att kattungen avlivas iaf? Att bara låta den tyna bort är djurplågeri, inget skämt alltså. Man är enligt lag skyldig att ge djur den vård de behöver. Kan man det inte ska de tas bort.

jag vet, jag gör allt jag kan,
men min syster vägrar, och hennes mamma är such a bitch så hon bryr sig inte om djuret utan bara om vad hennes barn vill :mad:

Åh fy vad hemskt om stackarn ska tyna bort och svälta till döds:(
Finns det inget annat sätt? har du ingen kompis som kan ha honom hos sig, så kan du kanske bo där i perioder om ni hjälps åt med ungen?
Annars säger jag som Sol, se till att de blir avlivade :(

men förklara för bitchen då att katten dör annars o det är djurplågeri som faktiskt är ett brott alternativt stoppa katten under tröjan säg hejdå o gå o blåneka sedan till att du tagit den det är fult att ljuga men i detta fallet gör vad du kan!!!:devil: :cool:

katten bor ju ute hos min pappa, och jag får inte ta katten därifrån.
jag har inget problem öht att ha den här och mata den med nappflaska, men som sagt får jag inte för min syster.
jag blir bara så förbannad :mad:

katten bor ju ute hos min pappa, och jag får inte ta katten därifrån.
jag har inget problem öht att ha den här och mata den med nappflaska, men som sagt får jag inte för min syster.
jag blir bara så förbannad :mad:

well its djurplågeri, polisanmäl :devil: :crazy:

Det är bara att säga att du anmäler dem för djurplågeri om inget görs med kattungarna och kan de inte ta hand om ungar så ska kattmamman ha p-piller el dyl

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två Ragdolls, en hona på 5 år och en hane som är 7 år, båda kastrerade. För drygt ett och ett halvt år sedan började hanen gå...
Svar
0
· Visningar
973
Senast: Novienna
·
Övr. Katt Nu har vi besökt en kull och skrivit på pappren för en av kattungarna. :nailbiting: ;) De är fortfarande små så vi får dom först mellan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 194
Senast: Vallmo
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 928
Senast: Lager
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 436
Senast: Mahonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar