6 veckor har nu gått.... *bilder*

urkella

Trådstartare
Har nu varit lycklig ägare till Tibbe i 6 veckor, visst då det är så kort tid så kan det inte har hänt så jätte mycket men ser ni någon skillnad på honom ? tycker att han har växt till sig lite och ser mer mogen ut :p Har fått ta det väldigt lugnt då han hela tiden fått små skador, eller varit ömfotad, nu har han iaf fått skor och sadel ska vi troligtvis testa idag :D Kan till lägga att han är 3 år och inte inriden :p

Då:
18879456.jpg

Nu:
19642612.jpg

Tycker själv att han ser ut som en "vanlig" ponny på första bilden men inte längre :D

Senast ändrad:
Sv: 6 veckor har nu gått.... *bilder*

jo men visst är det skillnad, hela bogen och rumpan ser mycket mer muskulär ut och sen ser det ut som att han fått mer ryggmuskler, gud vad fin han är!!
Lycka till, vill veta mer om hur det går för er!

Han ser ut att ha en helt annan hållning nu, och deffinitv mer muskler :D
bra jobbat och fortsatt lycka till!

Syns ju jättestor skillnad!
Han har ju fått en riktig rumpa! :D
Och så har han lagt på sig lite hull över resten av kroppen.
Kanonfint jobbat!:)

svarar till alla :Tack :bow: Kul att han kan ha ändrats så mycket bara med hjälp av foder :D Förstunden löslongeras han och nh tränas han bara, då han har växt så pass mkt under så kort stund har han inte musklats jämnt så vi håller på att stretcha bogmusklerna :p

Jag tycker tvärtom mot alla andra, att att han inte ändrats särskilt mycket alls.

Den största skillnaden är att han plöstligt är skodd och har mycket kortare tår varför vinkeln i framkotorna är annorlunda (vilket i sig kan orsaka muskelspänningar i bogar).

På den övre bilden står han bakom sig vilket ger en "sänkt" rygg, huvudet upp och litet underhals.

På den nedre bilden står han grymt mycket under sig så ryggen kutar uppåt och huvudet trillar ner.

Skoning och verkning har större betydelse än man tror.

Jag tycker hästen ser fin ut på båda bilderna.

mvh Eva

han är inte skodd på den understa bilden, han skoddes 2 dagar senare, men han är nyverkad och han hade riktigt långa honvar när han kom, så var även stor skillnad efter verkningen. Nu står han dock på box :( kom ut till stallet idag och finner honom blockhalt högerbak, har messat hovslagaren om han kan komma imorgon och kolla om hovböld vilket jag tror det är, och hoppas så det inte är något annat som spökar.

Okej, jag förutsatte han var skodd på den då han såg så fin ut i hovarna och vinklarna jämfört med den första bilden.

Hoppas han inte är sömstucken eller nått nu. Blockhälta och hovbölder är inte kul.

mvh Eva

någon söm kan det inte va (tror jag) då han bara är skodd fram och det är bak han är halt. Kollade igenom hoven men hittade inget, mer än att den var väldigt varm.

håller med om att det inte är SÅ stor skillnad på bilderna, men helt klart på rätt väg!! :bow:
Han ser väldigt överbyggd ut bak (växer?!) så för tillfället skulle jag nog inte rida honom om jag vorde dig, fast du känner ju hästen så du vet väl om han håller på och växer just nu eller inte :)

lägg jodopaxomslag på hoven så sugs bölden ur lättare! Min fick det i torsdags, som ett brev på posten efter att vi tog av sulorna bak *SUCK*

vilken söt färg han har :love:

vad är det ? aldrig hört innan :o

stengalla är väl när de har gått på en sten och fått "blåmärke", dvs inte en hovböld, men det blir lite samma symptom.
tar några dagar extra att bli bra (i jämförelse med en hovböld där hästen "blir bra" när man släpper ur varet)

stengalla är väl när de har gått på en sten och fått "blåmärke", dvs inte en hovböld, men det blir lite samma symptom.
tar några dagar extra att bli bra (i jämförelse med en hovböld där hästen "blir bra" när man släpper ur varet)

Japps.
Stengalla kan även orsaka hovböld. Om man har otur.

Japps.
Stengalla kan även orsaka hovböld. Om man har otur.

ok! då tycker jag vi håller tummarna för att min pålle INTE får en hovböld :cool:

(vet inte om jag skrev hovböld över, det var en stengalla/blåmärke hon hade!)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
915
Senast: Tuvstarr
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 986
Senast: Mia_R
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 640
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 340
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka