Z
zzmamma
Hejsan !
Hur mycket foder och hö får era 6 månders föl?
Han är avänjd från mamman!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hejsan !
Innehåll av aminosyrorna metionin, lysin och treonin i några olika vallväxter Aminosyreinnehållet anges i g per 16 g kväve. Här tror jag att det ska vara per 100 gram kväve.
Nej, det är inget skrivfel. 16 g kväve = 100 g råprotein (man räknar med att protein i genomsnitt innegåller 16% kväve)
ska få hem ett föl jag nu oxå, första gången
men krafftgrov, är det verkligen det optimala föl fölen?
finns det något annat? som kanske är bättre? eller är det så att krafftgrov är lika bra för vuxna hästar som föl? låter lite skumt, emn som sagt jag vet inte...![]()
De flesta av de utländska fodertillverkarna har någon form av fölfoder som innehåller mjölkpulver eller något liknande.*kapar tråden lite*
Vad finns det för fölpellets som innehåller mkt mjölkpulver? Nått som finns ute på marknaden eller måste det specialbeställas?
Krafft Milk är inga fölpellets, det är stomjölkersättning för föl, dvs pulver att blanda upp med vatten. Och detta är inget man köper om man inte måste. Jag är inne på min SJUNDE säck Krafft Milk till min moderlösa fölunge, som är en liten shettis... Och de kostar 985 kr/25 kg! Dvs nästan 7000 för att föda upp ett shettisföl - det kostar MINST det dubbla till en större fölunge....Tror att Krafft har en sort, Krafft Milk, har inte kollat innehållet!