6 åringar i avd A

Emsan

Trådstartare
Ja jag vet att 6 åringar får ju tävla i avd A om de är kvalade att gå på den höjden. Men nu undrar jag om man har ca 8 noller i 1.10 från förra året och en detta året får man rida Avd A då? Eller måste kvalnollerna vara under detta året för att få starta i avd A?

Sv: 6 åringar i avd A

Kvalnollorna måste vara genomföra under samma kalenderår för att få vara med i allsvenskan i vårat distrikt i alla fall. Hur det är med "vanlig" avd A är jag inte helt säker på, men jag skulle tro att det är samma?

mn det är ju upp till ryttaren att hålla ordning på. Vem kollar egentligen upp det?

Jag vet faktiskt inte om det är någon som kollar upp det men rätt ska ju vara rätt.

Det är nämligen så att jag har anmält mig till 1.10 i helgen i Avd B, och de ska köra unghästklasserna först. Eftersom det inte var många unghästar i 1.20 tänkte jag att man kanske kunde hoppa en 1.10 till med de äldre hästarna som börjar precis efter unghästarna. Det är ju olika klasser. Men så kanske man inte kan göra?

Vet att man kan ju hoppa en klass i Avd A om man är kvalad och sen hoppa som unghäst i en högre klass men det kanske inte går att göra tvärt om.

Nej, du får inte starta avd A efter avd B på samma tävling. Står i år dessutom mkt specifikt i TR iom att man numera även får rida "gammal" häst i avd B, hade varit smidigt annars när man vill slippa väntetid när de kör varannan alltså ridit avd B i första och sedan direkt i avd A i nästa. Men som sagt tyvärr där har de noggrant stoppat det. Det som dock blivit fel med denna text är att det slår fel om man har en 6 åring som är kvalad tex i 120 men inte i 130 är det då tex två dagars tävling och 120,130 båda dagarna så kan man alltså inte rida 120 i avd A båda dagarna om man rider 130 i avd B på lördagen utan måste då även rida 120 i avd B på söndagen. Slår lite fel där.
I ditt fall så är det dessutom samma klass du vill rida i både A och B vilket man aldrig får, hade de gått i vanlig ordning hade du aldrig funderat på det eller hur ...

Jo du får starta A och B på samma tävling, om du hoppar A först och B sedan (sen självklart som du skriver inte i samma klass).

Tex en A 110 och därefter B 120, går bra men inte tvärt om.

Men på en tvådagars så om du gör så på lördagen som jag skrivit här ovan så får du bara hoppa B på söndagen oavsett vilka höjder du hoppar.

Jag vet faktiskt inte om det är någon som kollar upp det men rätt ska ju vara rätt.

Det är nämligen så att jag har anmält mig till 1.10 i helgen i Avd B, och de ska köra unghästklasserna först. Eftersom det inte var många unghästar i 1.20 tänkte jag att man kanske kunde hoppa en 1.10 till med de äldre hästarna som börjar precis efter unghästarna. Det är ju olika klasser. Men så kanske man inte kan göra?

Vet att man kan ju hoppa en klass i Avd A om man är kvalad och sen hoppa som unghäst i en högre klass men det kanske inte går att göra tvärt om.

Det är ingen som ska behöva kolla upp det, det är RYTTARENS ansvar att anmäla sig till rätt klasser/avdelningar, likaså att vete om vilka regler som gäller, hur man kvalar för att med unghäst få starta avd A, allt detta finns i TR att läsa.
Men uppdagras det att ryttaren struntat i dessa regler (oavsett om det har varit av okunskap) så kan ryttaren bestraffas enligt TR.

Du får inte rida avd A i år innan du tagit två nya 0or i avd B i den höjden du vill rida avd A.

Ursäkta ers höghet, jag missade ett ord i Er text.

Ja Jag fattar att det är mitt ansvar därför kolla jag ju upp det.

Gylle: Tack för hjälpen.
Nej själv klart vet jag att man inte får tävla 2 gånger i samma klass. Det var mest en undran om man kunde göra så.

Men han gick så bra i dag så det blir kanske 1.10 & 1.20 i Flyinge i stället.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 226
Senast: Fiorano
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Lady_S
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 800
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• NPF- diagnoser och dagens skola
  • Hudvårdstråden 2
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur