6 åring som kvalat till avd A 1,10m.

Sv: 6 åring som kvalat till avd A 1,10m.

Du får starta samma eller lägre höjd som hästen har gjort sina nollor i avd B i. Alltså har den gjort 2 nollor i 110 i avd B så får den bara starta avd A tom 110. Har den gjort nollorna i 120 så får den starta tom 120 i avd A osv.

Har den tex en nolla i 110 och en i 120 avd B så får den bara starta tom 110 i avd A.

Sen är det ändå inte att rekommendera att kasta sig in i avd A så fort hästen uppfyllt minimikravet. Låt hästen istället bli stabil på höjden i lugn och ro i avd B innan du börjar rida avd A finns ingen anledning att stressa med det.

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: Snurrfia
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
800
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 589
Senast: sjoberga
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 997
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama