Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kl.
Fy satan, det gör verkligen ont i hela kroppen att höra hur rädd pojken är!
Apropå det sista inlägget. Vad händer om det inte var ägaren som hade hunden? Hur fungerar ägaransvaret där, någon som vet det?
Ägaren har alltid ansvar för sin hund, MEN kan i gengäld om någon passat hunden då olyckan skedde kräva ersättning av denne.
Jag har tyvärr ingen källa att länka till just nu, men jag vet att vi har haft en tråd i ämnet uppe förut där det länkades till källor som förklarade att du som passar hunden kan bli ersättningsskyldig om den gör något under ditt vakande öga.
Alla har ju fullt upp att leta efter sina smartphones och filma, de har väl inte tid att hjälpa till förstår du väl? (obs ironi)
Detta är ett fullkomligt vidrigt klipp, men jag ber er trots det titta på klippet, kanske känner ni igen hundägaren? Efter att de tillslut lyckats slita på rottweilern (kanske en oreggad?) som bitit sig fast i pojken lämnar ägaren och hunden platsen utan att se hur det är med pojken eller lämna sina uppgifter.
Jag hoppas hoppas hoppas att pojken kan återhämta sig psykiskt eftre detta
Om klippet sprida så borde någon känna igen ägaren, en man i 30-års åldern...
Polisen var inte det minsta intresserad, förän det började visas i media och spridas på Facebook. Förjävligt!
6-årig pojke attakeras av hund Göteborg Brunnsparken
Nej den kanske inte är aggressiv, men den kommer garanterat att bli det om ingenting görs nu.
Det stod väl att han hade lindriga skador, och hade varit på sjukhuset. I sydsvenskan ska det tydligen ha stått något om att skadorna var allvarliga men inte livshotande, och på GP och i expressen var det väl tror jag, så står det att skadorna som sagt är lindriga.
Av det lilla man kan se på filmen ser det ju ut som hunden endast fått tag på byxorna, men man vet ju inte om hunden fick tag i huden innan och oavsett lär han väl kunnat få skrapsår el. liknande efter att ha blivit runtsläpad på marken.