Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
chrysler skrev:Det är inte min uppgift att ge förslag åt er lärare, det borde ni lärt er på eran utbildning.
chrysler skrev:I väldigt många fall är inte ens lärarna utbildade å kan inte ngt om sådant, jag skulle faktiskt ha svårt att ta en "lärare" på allvar som inte har den kompetensen.
Som exempel kan jag nämna att en klasskompis till mej blev vikarie för en sjuk lärare när hon gick i 9an å fick ta hand om en lågstadie klass själv.Tror du hon var utbildad i konsekvenserna av en fel hållen penna?
Där har du svaret på hur kompetenta många av dagens lärare är.
break_a_leg skrev:
Snacka om att generallisera. Det finns många olika inriktningar på friskolor, en del bra och en del dåliga.chrysler skrev:De har en sundare syn på elever å skolgång.
chrysler skrev:Jag tycker det är fel på skol systemet, lärarna hade oxå ansetts bättre med en annan läroplan å skolform.
Personligen skulle jag aldrig sätta ett ev framtida barn i en vanlig skola, i våran familj är det fri skolor som gäller.De har en sundare syn på elever å skolgång.
Jillybean skrev:En liten observation: De som svarat i traden som sjalva fatt specialundervisning verkar valdigt negativt installda till det och tycker inte att J behover Miss X. De som har utbildning i amnet men inte sjalva behovt specialundervisning tycker att Miss X ar bra. Hmmm....
Jillybean skrev:Hon har ju precis borjat utoka sin sociala cirkel fran dem hon kant hela sitt liv (grannar, kusiner etc) till nya kompisar hon fatt i skolan och att da bli utpekad som korkad tar hart pa hennes sjalvkansla. Jag tycker det ar viktigare att hon har bra sjalvkansla an att hon haller pennan ratt.
Philosophia skrev:Jag kan inte säga att jag har någon utbildning i ämnet (men det tycker jag inte någon som har lästen 10 eller 20 poängskurs heller har) så jag kan principiellt inte säga något om relationen mellan pennhållningsfel och behovet av specialundervisning.