5 veckor 3 dagar

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Nora_

förra torsdagen visade ett gravtest hemma att jag är gravid.. fick blödning på lördan... träffade läkaren på måndag... gravtest visar positivt... ultraljud i onsdags... visade 5 veckor + 1 dag... så nu är det vecka 5 + 3 dagar...

Vi vet inte riktigt vad vi ska göra... Sambon känner att han inte är redo och att vi borde vänta typ 5 år till så vi båda kan plugga klart osv osv...

båda har alltid varit emot abort...
men nu är det alltså på tal...

Jag känner att jag vill behålla bejbin men samtidigt så känns allt så snurrigt.. så mkt runt omkring det hela...

Jag är 21 och min sambo 23, vi har varit tillsammans i drygt 4½ år och vi bor i hop sedan 7 månader tillbaks... vi läser båda på universitet samtidigt som vi jobbar vid sidan om..

Han säger att han stöttar mig i vilket beslut jag än gör... men han har verkligen många argument till att inte skaffa barn nu...

kan nämna att jag har ätit p piller... och har pco vilket gör att jag har svårare att bli med barn och har ätit metformin mot pco:n...

Jag är rädd för att jag ska få svårare att bli med barn eller inte alls kunna bli det om jag göra abort... min läkare vart jätte glad över att jag blev gravid då oddsen var så dåliga...

Usch det här är verkligen jätte svårt... snälla.. kan någon ge mig några råd?
 
Sv: 5 veckor 3 dagar

Råd är svåra att ge, men ett skulle jag vilja ge dig, sök upp en kurator att prata med! Det kan man via sjukhusens abortmottagningar.

Ni har fortfarande tid att tänka, glöm inte det!
 
Sv: 5 veckor 3 dagar

Oj, vad jobbigt för dig!
Det är bara du som kan avgöra i det här. Viktigt är att du och pojkvännen pratar, pratar och pratar om detta så att ni är riktigt medvetna om det valet ni gör, oavsett hur det blir.

Håller också med Lambi att du ska söka upp en kurator. Beslutet försvåras ju avsevärt iom din sjukdom.

Jag kan inte annat än ge dig mängder med kramar och hoppas att du och din pojkvän löser det här till det bästa! :love:
 
Sv: 5 veckor 3 dagar

Som en ostkrok, inte alls stor,
liten och oskyldig, helt ovetandes om omvärlden.
ett litet hjärta som slår, något oväntat som väntar på att möta världen,
jag känner dig - du känner mig,
du är en del av mig, du livnär dig på mig, är beroende av mig, jag vill att du stannar, men inte han, hur kan man låta någon man redan älskar gå?

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Nu är det bestämt... blir abort... min lilla ostkrok är nu 6 veckor 3 dagar nu... Men något som förvånade mig var mitt andra ultraljudskontroll med överläkaren... han sa att min läkare feldiagnoserat mig... och att jag inte alls har Pco arg, min vanliga läkare är lite inkompetent... :mad:

Men det känns skönt att veta att allt är okej och att jag har lika stor chans som alla andra att bli gravid senare.. :)



Tänker sätta in en spiral sen efter det här... era erfarenheter på det?
Vad jag har hört så ska de vara nästan lika säkert som en sterilisering.. stämmer det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 777
Senast: Milosari
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 236
Senast: Blyger
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 707
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp