5 års championat 2010!

Sv: 5 års championat 2010!

Hej! Hur går det med din pålle?

Jag har faktiskt inte hundra koll på hur finalen går till:o
Men jag vet att den inte är som en "vanlig" tävling. Det är ju bla. "stil"beömning i terrängen, på hästen då. Sen tror jag inte att det är något hoppmoment utan man får bedöming på hästens hoppning på terränghinder.
Dressyren är ju också annorlunda bedömning mer som det brukar vara på unghästdressyren. Med helhetsintryck och gångarter.

Så har jag i alla fall uppfattat 5 åringarnas final men jag kan ju ha helt fel:o:p
Kanske finns det någon som är mer insatt?

Jodå det går framåt. Vi är igång efter operationen igen och ska ut på dressyrtävling nästa helg. Har även börjat hoppa lite igen och allt känns bra så nu är tanken att förbereda han för debutant.

Sen försvann tyvärr inte dumheterna med operationen som jag hade en liten förhoppning om (tänkte att han kanske hade ont). På ridbana eller i ridhus går han som ett ljus men att rida på åker eller i skogen är mindre roligt :( Hoppas det lugna sig lite när dom kan börja gå ute dygnet runt.

Testade lite terränghinder förra året och det var han väldigt positiv till, får se vad han säger i år. Sen ska matte bli positiv till det oxå efter 2 års uppehåll :p Hur går det för dig?

Va kul att ni är på gång!:)
Jo det går framåt här med. Har varit på 2 terrängträningar och en Pay and Cross. Han har skött sig riktigt bra, har lite problem med vatten, så det jobbar vi på. Igår var vi faktiskt på Clear Round hoppning och var felfri på 90 cm. Så nu ska jag försöka anmäla mig till någon liten dressyrtävling också:angel:
Någon terräng träning till så ska vi försöka planera in den stora FT debuten sedan!:D

Har ni någon terrängträning inplanerad? Såg nu att du bor i Jönköpings trakten? Vart tränar ni terräng?
Bor ju i Kronoberg numer, hitills har vi tränat på Udden, i Flyinge och i Mantorp. Udden är närmast för oss med "bara" 2 timmar och en kvart...:angel:

Eftersom min kära lilla häst är som han är har jag väldigt svårt för att träna i större grupp och terrängträningar kan ju gå lite hett till så jag har inte vågat mig på det :o

Försökte förra året men första träningen blev longering nästan 45 min och att vi till slut kunde skutta en stock fram och tillbaka, blev hel stollig av allt runt omkring. Andra träningen fick jag problem med bilen så jag kom inte upp i tid till träningen men fick lite hjälp av tränaren efter så vi kunde hoppa lite typ hinder och sen fortsätta själva. Så min tanke är att försöka få en egen träningstid eller med en till när tranemos tävlingar är förbi. Konstigt nog har jag aldrig de problemen när vi är ute och tävlar, då sköter han sig :confused:

Jag tränar i Tranemo framför allt, har ca 40 min dit så inte allt för långt :) Har nån gång varit i Hermanstorp men har 1½ timme dit så blir tranemo i första hand.

Kinda borde ju inte vara längre än varesig Mantorp eller Flyinge för dig?

Liknande trådar

Fälttävlan Det som har hänt är verkligen hel overkligt och kommer att ta väldigt lång tid att ta in det som hänt. Passion var en mycket speciell...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 313
Senast: Maltise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025