45 graders vinkel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CarolineNSV
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 482
C

CarolineNSV

Hej!

Skulle ni kunna visa en 45 graders vinkel på ett bett. t.ex kimblewickbett.
Jag har försökt hitta i trådar med förklaringar men jag är trög och behöver bilder ;)

Bara allmänt intresserad. :)
Vill någon ta sig tid att svara?

(Jag skolkade på den tidens mattelektioner) :o:D

Mvh, Caroline

Sv: 45 graders vinkel

http://www.allridsport.se/contents/media/t_Kimblewickbett.JPG

För att jag inte ska vara helt ute o cykla då, på denna som inte har några längre "stänger" så mäter man väll efter "I" i det "D" formade?
när man "kontrollerat" 45 graders vid ett valt tygelansättning. och skulle flytta tygeln. Behåller den fortfarande 45 g vinkel? eller ändras den?

förlåt om jag är otydlig, skyller på att jag är förkyld och jätte trött. .. :o

Kedjan ska sitta så "hårt" att bettet inte kommer längre än 45grader (tänk ett hörn på en fyrkant, det är 90 grader - alltså ett halvt sånt) när man tar i tygeln.
Mellan munnen (som ju bildar en linje) och den raka delen på bettet (också en linje): 45grader

*svamlar*

hehe japp! nu har jag förstått. det var inte alls komplicerat ;)
frågade hemma imorse och fick det visat :banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 307
Senast: __sofia__
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 383
Senast: Anon89
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 238
Senast: Johanna1988
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 602
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka