Marlan
Trådstartare
Hittade min lilla isistös igår med högra ögat igensvullet...
Tog tempen innan jag skulle ringa jourhavande distriktsveterinär....
Tempen stannade på 40,2 grader!!!!!
Varför händer sånt alltid på fredagskvällar halv tio??????:smirk:
Hur som hellst, hennes 10 månaders föl ställdes i egen box (helt okay trots att vi inte delat på dem förut) i väntan på veterinären.
Vid halv elva kom vet, konstaterade att det finns en liten liten skåma på hornhinnan på det högra ögat, men slemhinnorna i båda ögonen var extremt röda. "Har aldrig sett så röda slemhinnor innan", sa veterinären
Fick penecilin (stavning? ) som vi ska fortsätta med i 4 dagar.
Ögondroppar för att vidga pupillen vid ev. inflamation, en gång om dagen i 4 dagar till.
Antibiotikadroppar till ögat 3 ggr om dagen i mer än 5 dagar.
Finadyne 1½påse om dagen mot feber, i 4 dagar till....
Hon tog även blodprov, som kan skickas i morgon, söndag.
Jag får ingen rätsida i om det hänger ihop eller om det är oberoende av vartannat.....
Behöver lite hjälp nu.... vad kan detta vara????
Vet. hade ingen aning????
Bör tillägga att hennes feber bara gått ner till 38,9 grader.... tycker det är mycket med febernedsättade i kroppen...
Tempar var annan timme för att hålla koll på om det skjuter i höjden.
Behövs det oftare?
Ska även ge penecilinet själv nu i 4 dagar, fick instruktioner i gårkväll, men har någon lite tips vore jag tacksam!
Ber om ursäkt om det blev rörigt och osamanhängande.... liiite trött:smirk:
Tog tempen innan jag skulle ringa jourhavande distriktsveterinär....
Tempen stannade på 40,2 grader!!!!!
Varför händer sånt alltid på fredagskvällar halv tio??????:smirk:
Hur som hellst, hennes 10 månaders föl ställdes i egen box (helt okay trots att vi inte delat på dem förut) i väntan på veterinären.
Vid halv elva kom vet, konstaterade att det finns en liten liten skåma på hornhinnan på det högra ögat, men slemhinnorna i båda ögonen var extremt röda. "Har aldrig sett så röda slemhinnor innan", sa veterinären
Fick penecilin (stavning? ) som vi ska fortsätta med i 4 dagar.
Ögondroppar för att vidga pupillen vid ev. inflamation, en gång om dagen i 4 dagar till.
Antibiotikadroppar till ögat 3 ggr om dagen i mer än 5 dagar.
Finadyne 1½påse om dagen mot feber, i 4 dagar till....
Hon tog även blodprov, som kan skickas i morgon, söndag.
Jag får ingen rätsida i om det hänger ihop eller om det är oberoende av vartannat.....
Behöver lite hjälp nu.... vad kan detta vara????
Vet. hade ingen aning????
Bör tillägga att hennes feber bara gått ner till 38,9 grader.... tycker det är mycket med febernedsättade i kroppen...
Tempar var annan timme för att hålla koll på om det skjuter i höjden.
Behövs det oftare?
Ska även ge penecilinet själv nu i 4 dagar, fick instruktioner i gårkväll, men har någon lite tips vore jag tacksam!
Ber om ursäkt om det blev rörigt och osamanhängande.... liiite trött:smirk: