4 års kvalitén

Monifa

Trådstartare
Måste samma ryttare visa hästen i gångarter respektive hoppning eller kan till exempel jag visa hästen i gångarterna och sedan en annan hoppa hästen?

Nån som vet?

Annars måste jag lära mig hoppa och det är jobbigt:D

Sv: 4 års kvalitén

Nu är det visserligen 11 år sedan jag visade någon på kvalitets men jag hade en dressyrryttare och en hoppryttare med mig i "bagaget", naturligtvis för att de båda är väldigt duktiga i sin vardera gren :D

Frågade precis min kära mor hur det var när jag visade (redan glömt) men iaf då kunde man välja på att löshoppa eller göra uppsutten hoppning. Då jag inte kan hoppa högre än 30 så blev det självklart löshoppning : P Det var därför jag inte kunde minnas, för jag skulle aldrig visa en unghäst på hoppning (med min talang..) men jag kunde inte minnas att någon annan gjorde det. Så vart det då iaf!

jag var på 4 års kvaliten med min unghäst för några år sen, och då var det
löshoppninig som gällde.

men svaret på frågan är - nej det kan vara olika :)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 429
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 706
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar