Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hjälp en ovetande ryttare!
I morgon ska vi på kval. Och jag undrar för er som ridit iår. Läses "programmet" upp under tiden man rider ? Eller måste man plugga in det. Har bara tre års test erfarenhet och detta är ju lite annorlunda
Det vanligaste rent generellt är väl att man pluggar in programmet.
jag vill kunna ett program som jag rider just för att säkert kunna förbereda min ritt.
Om du menar att du ska på Kvalitetsbedömning och inte på ren dressyrtävling för 4-åringar och kvala via det så kan du vara lugn. På Kvalitetsbedömningen kommer domaren säga till vad ni ska göra. Ni är två ryttare inne samtidigt.
Nope det är inte kvaliten. Den går dagen efter. Detta är just "Kval" . Jag rider bara. Men det kanske går till precis som ridningen på kvaliten dock?
Lägger med länk https://tdb.ridsport.se/clubs/796/meetings/20948
Kval via regional dressyruttagning
Hästen visas under ryttare efter domarens anvisningar och inte via programridning. Ekipaget får ett sammanfattande betyg innefattande: gångarter, elasticitet, ridbarhet, form och utvecklingsbarhet. Även ryttarens sätt att rida hästen ingår i bedömningen. De 15 % bästa hästarna vid varje plats kvalar till final under förutsättning att minst 7,8 poäng (78%) uppnåtts. Dock kvalar samtliga hästar med poäng 8,0 (80%) eller mer till final.
Visningsprogrammet kan du hitta här, nytt för 2013.
Kanske bara jag som är så där Idiotiskt nervös bara och inte fattar
Okej. Det verkar inte finnas något specifikt program för allmänt intryck för 4-åringar utan bara för 5-6 åringar så då kommer nog domaren säga vad du ska göra.
När jag red förra året talade domarna om vad man ska göra iallafall. Men jag såg på tdb att de skrivit nåt i stil med "bla bla..nytt program för iår..bla" -MEN jag tror att den informationen är riktad till arrangörerna och domare, alltså bara info om vad domarna ska säga.
Hundträning Ah, jag trodde de hade båda varianterna. Finns en del träningskoppel för bruks som har dubbla stopp, får kanske leta reda på ett sånt om...
Hundavel & Ras I så fall borde hon ju titta på vinthundarna. De är förvisso inget för den som vill ha framgångar på lydnadsplanen, men tränar man korta...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.