S

Sambeon

Hejsan! Jag får hem min ponny nu i veckan. HOn har varit på inridning, fått grunderna. det är min första egna uppfödning och har aldrig ridit så totalt från grunden. Har haft unghäst innan men hon hade kommit lite längre när jag köpte henne.
Jag ska få tips av tjejen som ridit in henne hur jag ska fortsätta, men tänte höra mig för om lite tips här också. Man blir ju aldrig fullärd.
Jag :bow: mig så länge!!! :laugh:

Sv: 4 åring

Är det något speciellt du tänker på, annars är det ju 1000 saker man kan tipsa om.

Rid tidigt för instruktör om så bara i 15 min pass så är det ofta ovärdeligt för framtiden.
Har du nån plan, ska den gå kvaliten? Så du inte ställer av för sent, sen får bråttom i höst.

Sv: 4 åring

Jag ska ha henne som hobbyhäst. Fortsätta utbilda henne och gå endast cr med mig. Sen har jag en tjej som kanske vill rida och tävla med henne.

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 074
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 637
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar