4 år går extremt jävla fort! Loke fyllde idag ;)

Sv: 4 år går extremt jävla fort! Loke fyllde idag ;)

Jorå, den blev änna lite mäktig, men god. :)

Jag tror att Loke hade en bra dag, trots att vi bara var hemma. Han var iaf inte på dåligt humör eller nåt sånt.

Vi kom hem, gjorde tårtan, städade, lagade mat och inväntade farmor och hennes man. Ingen annan kom..... (Trots att min pappa och bror bor 5 min ifrån) Förutom min låtsasbror då.

Det känns lite som ett misslyckande denna dan, trots att han inte hade en dålig dag. Och det är mitt fel. Jag borde ha planerat bättre.

Imon ska vi iaf ha en härlig dag med moster. Det är "familjedag" här i vårt bostadsområde. Måste ju finnas andra barn att leka med då utomhus ;) Poängpromenad och fika brukar det bjudas på med har jag för mig.

Men jag har fan ångest över denna dan alltså.

Släpp ångesten. Inget blir bättre för att du har ångest över något du ändå inte kan göra något åt. Som du skriver så får du planera bättre till nästa år. Jag vet hur det är att vara ensamstående mamma med dålig ekonomi. Jag löste det så att jag hade ett speciellt sparkonto just för födelsedagar och jul. Jag la undan, jag tror det var hundra eller möjligtvis två hundra varje månad året runt. Det är dyrt med kalas och presenter och jag kände att det var viktigt för mej att några gånger om året (jag har två barn) kunna släppa känslan av att aldrig ha nog med pengar. Jag ville helt enkelt kunna ge mina barn det som de ville ha (inom rimliga gränser såklart). Jag planerade också inköpen av presenter så att jag kunde köpa något som jag visste att de ville ha på rea flera månader innan de skulle få det. Barnen bryr ju sig inte om vad grejerna kostade utan att de fick den hett efterlängtade grejen eller upplevelsen.
Att din pappa inte kom kan du ju inte heller rå för. Det får ju stå för honom om han inte kan prioritera det som är viktigt men jag förstår att det gör dej ledsen.

Tänk istället vad underbart det är att du har din son. Att du får följa honom på hans upptäcksfärd genom livet. Att du får guida honom och stötta honom. Att du får ge honom all din kärlek och att du får vara honom nära.

En stor kram till dej och ett grattis till din son i efterskott

Grattis till stora 4åringen! Min D fyllde ju förra helgen, det är häftigt att det går så fort och att de blir så stora!

(visserligen har jag varit morsa i snart 20 år, men det är lika häftigt för det)

Yeäh :D
Det går verkligen fort.
Nu är den lille raringen hos sin pappa. Saknar honom givetvis, men uppskattar ändå egentid :p

Grattade på Facebook men gör det här med i efterskott.
Angående födelsedagar så håller jag med om det någon annan skrev, ( vindvissla?) födelsedagar har blivit lite överreklamerat. Prylhysterin har tagit över ganska ordentligt i många fall.
Jag tror det viktigaste för barnen är att de får känna sig sedda,
att man visar att man vet och upskattar deras egen dag.
Om det sedan är extra gott fika med släkten, eller jättestort barnkalas tror jag inte är så noga.

Om det sedan är extra gott fika med släkten, eller jättestort barnkalas tror jag inte är så noga.

Na, speciellt inte nar de ar 4. Mina barn far leksaker lite da och da och de ar roliga i max en halv dag. Det allra roligaste ar nar vi leker tillsammans med barnen. Det ar roligt dag efter dag.

Pa mina barns fodelsedagar vill jag att de kanner sig speciellt uppvaktade, fast det behover inte alls vara kombinerat med dyra presenter eller dyra aktiviteter. (min nastan-fyraaring tycker fortfarande det ar skitkul att ga pa mcdonalds :D)

Precis, tror att de minns inte om det var massa barn där eller om bara familjen var med. Men de minns känslan av att bli ihågkommen och uppvaktad.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 794
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 501
Senast: MimmiNO
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 992
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar