30 minuters drev

Gnist

Trådstartare
Åstadkom 5½ månader gamla Charmie i dag :eek:

En del tapter och inte lika flytande och rent som för hanen, men det var ljuv musik för våra öron :love:

Sista tapten redde hon dock inte ut, så jösse för leva ett tag till ;)

Håller på att lägga upp en film nu, så förmodligen i morgon, så kommer ni att få höra hur det låter när en liten fauve har sitt första drev :laugh:

Sötnöten tycker att vi ska åka..

Charmie-filmstart.jpg

Sv: 30 minuters drev

http://video.google.com/videoplay?docid=5714181199012719956

Väckskall till en början och sedan driver hon. En del tapt blev det men hon redde ut dem bra och vid sista taptet hade haren först gjort ett rejält avhopp åt sidan, för att sedan helt hoppa över en skogsbilväg och försvinna på andra sidan. Sådant klarar inte en liten fröken av ännu, men med lite mer erfarenhet så ;)

Jag är inte alls så insatt i det här med jakt, men jag litar på ditt ord att hon gjorde bra ifrån sig.:p

Dock måste jag säga, att det Där var nog bland det sötaste skall jag hört i mitt liv! Som en leksaks hund :love:

:rofl: Vänta bara tills hon är vuxen och har mer erfarenhet, då låter det inte som en leksakshund ;)

Oftast kommer fauvarna igång runt 2 år, eftersom de påstås vara en ras som relativt sent blir jaktmogna och hon är ca 5½ månad...

Vi tyckte hanen var tidig som presterade 45 minuter (lyckat :angel: ) drev och då är han 10 månader äldre :D

Det är ditt fel som fick mig förtjust i den där rasen :mad:
Jag jagar ju inte och husse i familjen jagar inte hare heller.
:crazy:

Han jag fick snusa lite på var ju så rackarns go :love:

:D det vore en syn!
Jag är alldeles för klumpig och kommer aldrig
att få komma tillräckligt nära djuren.

FÖRUTOM!!! björnar.
Är fullt övertygad om att det är minst sju nallar som
smyger efter mig när jag är ute i skogen :crazy:

Inte då :)

Hunden ska ju göra jobbet. Du ska bara postera dig på rätt ställe ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Knäckemacka
  • dubbla efternamn?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka