30 år gammal häst, nu går det inte längre.

Sv: 30 år gammal häst, nu går det inte längre.

lil-sis är numer timanställd på kommunen och jobbar tre dagar nästa vecka.
Mån 7:30-16 (blåöga medicin 06:30 och 20:00)
tis 15-21:30 (blåöga medicin 09:30 och 22:00)
ons 7:30-13:30 (blöga medicin 06:30 och 20:00)

Kommer precis från kommunkontoret :D

VA!? :eek:
Allvarligt!?

Så bra! (mitt i eländet)

Jag anmäler mig härmed som Gammelhäst-medicin-hjälpare på måndag, tisdag och onsdag kväll (om jag skyndar mig med sjuklingen i det andra stallet, så hinner jag på onsdag också). Det kommer i samband med detta att borstas och pussas något aldeles förfärligt på den lille godingen! Han bör kanske förvarnas om detta...

Senast ändrad av en moderator:

Kan man ge honom pyttesmå äppelbitar, eller vad ska jag ge om jag vill skämma bort honom lite (till)?

Vad som helst som han tycker om.
Hårt bröd, mjukt bröd, korvmacka, salt sill, äpple, päron och morot.
Jo han har en udda smak.
Det spelar f.ö. ingen roll vad man trattar i honom.
Det är ju kört i alla fall.

Så trevligt.
Med ett jobb.
Vad skall du göra?
Annan tråd kanske?

6.30 är en bra tid för oss.

Hemtjänsten.

Ska bara se till att pallra mig ur sängen också :)

Idag kissade vi i bunke minsann!

Din häst ser både fin och fräsch ut och vilken dröm ändå att fått så många år tillsammas, men vilken saknad sen när det är över.
Jag kommer själv få det tungt när det är dags, men jag hoppas att min kille kan få leva lika länge som din innan det är dax.
Han är idag 23 år och varit i min ägo i 20 år.

Tokloke

Jättefin liten häst! Du har varit jätteduktig som sett till att han mått såhär bra ända till slutet. Hoppas du kommer över den värsta sorgen och saknaden utan att må alldeles för dåligt för det är så ledsamt när vi väl är där, men rätt beslut för honom verkar det ju vara. Åldern kan vi ju inte stoppa!
Tänker på dig.
Moniq

Tack.
Jo det är svårt att tänka sig hur livet skall vara sedan - utan honom.
Hur gör jag då liksom?
Han har ju löst alla hästproblem och problemhästar åt mig.
Och tagit hand om de hästar som har behövt tas hand om.

Bara en stor kram till dig. Och till hästen förstås. Verkligen.

Det är riktigt sorgligt att ta bort en vän sen länge. Men det är mycket starkt gjort att ta beslutet för hästens skull, det är beundransvärt. :bow:

*knapplån*

Skickar en värmande kram till er båda!
Och pållen, hälsar du till Carisma, Athena, Copernicus, Charlie och Mimmi från mig? Vore snällt! Du kommer få det jättefint där borta - det lovar jag dig! :bow:

/Sandra

Tack.
Jag skall be honom hälsa innan jag sänder iväg honnom.

Beundrar dig som orkar ta beslutet efter så många år tillsammans!
Och han får gärna hälsa till min kära Enduc med :)

:bow: en stor eloge till dig som fattat det rätta beslutet för din trogna vän :bow:
Att komma fram till det är enormt stort då hjärnan säger en sak och hjärtat en annan :bow:

Jag hoppas jag har din styrka den dagen då det är dax för min häst att vandra vidare.

Kramar till er båda :love:

*knapplån*

Skickar en värmande kram till er båda!
Och pållen, hälsar du till Carisma, Athena, Copernicus, Charlie och Mimmi från mig? Vore snällt! Du kommer få det jättefint där borta - det lovar jag dig! :bow:

/Sandra

och Cathrin! (fick dåligt samvete för att jag glömde henne, förlåt TS - det hör inte till tråden...)

Hoppas ni har det bra än så länge! Tänker på er *kramar igen*

Vilken vacker häst du har!
Man känner varandra verkligen utan och innan när man har delat tilllvaron så länge. Förstår hur du känner, fick själv ha förmånen att ha min älskade häst i 25 år innan jag var tvungen att ta beslutet att låta honom somna, 31,5 år gammal.

Det är inte alltid lätt att veta när det är dax när de succesivt åldras och det är inte kul att bestämma över liv och död. Men vi har ju det ansvaret när vi haft så mycket glädje med dem. Vet att jag tyckte att det var vidrigt att bestämma att min fina häst inte skulle få vara med längre.

Jag har planterat ett äppelträd vid hans grav till minne och hoppas att det om något år kan bli en massa goda äpplen till hans kompisar och speciellt till stoet som han älskade.

Plantera ett träd var en bra idé.
Han vill nog helst ha ett päronträd.

Vet inte vad jag ska säga men jag håller med alla andra som har sagt hur fin han är för sin ålder och så självklart en stor eloge till dig som tar detta beslut.
Han kommer att få det så bra där borta. Nu kommer det tårar så nu ser jag inte vad jag skriver snart.
Kram till er båda.

Tack igen för att du ringde så jag får säga adjö. Jag kommer som sagt på tisdag efter lunch!

Den här hästen är anledningen till att jag rider överhuvudtaget idag, när jag satte mig på hans rygg första gången var jag livrädd, men steg för steg byggde han upp mitt mod.

Den här hästen är den största anledningen till att jag rider just islandshästar idag.

Det här hästen var den som lärde mig tölta.

Den här hästen var den första jag red ut på barbacka.

Den här hästen är den enda jag sett som är så trafiksäker så han själv går undan i väggrenen när bilar kommer fast han är helt lös (och på rymmen).

Den här hästen var den första (och hittills enda) som jag ridit på med en handhäst vid sidan.

Den här hästen var den första jag vågade rida så fort han ville springa och fortfarande tyckte jag det var kul.

Den här hästen var den första som verkligen blev en kompis och inte bara en häst.

Och då kände jag bara honom under några få korta år. Han är speciell och han har många vänner som känt honom under hans levnadstid. Han har gjort så mycket gott i sina dagar. Tack och lov för att han har haft dig som matte som tagit så väl hand om honom under alla dessa år och nu även klarat av att ta detta svåra beslut!:bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka