MoonFlight

Trådstartare
Det var evigheters evigheter sen jag höll på med html, java osv och nu vill jag göra en hemsida med 3 frames.
Det ska alltså vara en åt vänster som meny, en i mitten som är breddare och en till höger där valen kommer upp när man trycker på menyn på vänster sidan. Någon som förstår hur jag menar? Sedan vill jag ha allt i mitten.

Kan inte hitta koderna någonstans och jag kommer inte ihåg hur dom var... HJÄLP!!!

Tar gärna emot länkar till olika bra sidor med koder oxå...
 
Sv: 3 frames

Bra länk men det måste bara osynliga scrollar och man ska kunna bestämma storleken på framarna själv... någon??
 
Sv: 3 frames

meodeo skrev:
Det är det scrolling="no" innebär...

Vad menar du med att bestämma storleken själv?

Jag vill ha framen till vänster ca 5 cm (ex) och mitten 15 cm och höger 5 cm... förstår du hur jag menar?
 
Sv: 3 frames

Eftersom att det inte går sätta cm på en webbsida och att det helt beror på vilken upplösning man har på skärmen så kan man tex säga att vänster frame är 100px bred, mitten relativt och höger 100px bred.
tex:
<frameset cols="100,*,100">
<frame name="vanster" target="huvud" scrolling="no">
<frame name="huvud" scrolling="no">
<frame name="hoger" scrolling="no">

eller (då är mittramen 400px bred och höger och vänster relativa)
<frameset cols="*,400,*">
<frame name="vanster" target="huvud" scrolling="no">
<frame name="huvud" scrolling="no">
<frame name="hoger" scrolling="no">
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
20 165
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med...
2
Svar
38
· Visningar
3 439
Senast: Luff
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
5 280
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp