25myror är fler än

escodobe

Trådstartare
vad jag behöver! Jag behöver 20 stycken för att vara exakt. ;) Har i julklapp fått en myrfarm. Den är fylld med näringsgel som de äter och gör gångar i.
Men var hittar man myror i december?:D

Sv: 25myror är fler än

Myrfarm??? Det har jag aldrig hört talas om. Vad är det? Hur fungerar det?

Apropå myror, så är det ju nästan vår nu... Så ge dig ut i skogen och leta! ;)

Sv: 25myror är fler än

Jag har för mig att de där myrfarmerna inte var det minsta djurvänliga... Men jag kan minnas fel.
Hur som helst så hoppas jag att du låter bli att fånga in myror öht, vilda myror hör inte hemma i fångenskap. Finns att köpa istället, fast jag vet inte hur det är med viltfångade vs fångenskapsuppfödda på något sätt...

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: Efwa
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 338
Senast: Badger
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka