Humelibumlan

Trådstartare
Dax för upprop! ;)
Vilka har blivande stärnor födda 2004?
Stam?
Hur långt har ni kommit?
Vad gör ni med dem?
Börjat med inkörningen..
Planen?
Tips, tankar och ideér... :D

Jag har ju Diesel Doris efter Malabar Circle Ås och Lisa Crown

-Vi kan stå på gången, lyfta fötter, äta morötter, nästan gå ordentligt i grimma, bli sprutade med pälsglans, dränkta i täcke :D

-Har inte börjat med inkörning, men hon har haft sele på ryggen, löst spänd runt magen och det är ju inga problem, faktum är att inget är ett problem med Doris :love: Hon är fantastiskt klok och intelligent!

-Tänkte börja tömköra i mitten av mars, beroende på väder och underlag och planen är att ha henne i vagn före betet! :D

{43b0be80-61a0-482c-ac79-3d59299f8367}.jpg

Sv: 2004:orna

Här kommer min då (eg. mammas) :)

Imizano e. Peace on Earth u: First Round

Han kan stå på gången, lyfta fötter, stå löst och avslappnat i grimskaft när han blir beundrad. Har haft sele på sig en gång och huvudlag 2 ggr. Även denna herre är ett under av intelligens. :bow: :bow: Skönt med hästar som fattar snabbt även om han är lite VÄL inspirerad av att ha bett i munnen. Greppar ALLT man håller framför nosen så det är inte läge att hålla på att "fjanta" med att öppna stolpar och så. Då tar han vad han får tag i. :p

Planen är att han ska köras in så fort underlaget tillåter för att sedan gå på bete över sommaren. I höst sätter vi igång med den ordentliga träningen. Tro det eller ej så kommer han att få lära sig att stå stilla också. ;)

565050116_014.jpg

/// ghost

Senast ändrad:

Dax för upprop!

Vilka har blivande stärnor födda 2004? Jag

Stam? Florina Bologna sto e. Foreign Office- Blanka Ara
Maglemer sto e. Starchip E. - Galant d'Or

Hur långt har ni kommit? Florina- är hanterad i grimma och grimskaft lyfter hovar, står uppbunden osv.....

Maglemer - som ovan men även tränad ett otal gånger att åka transport, ta sprutor, äta medicin, bli röntgad för att inte tala om att linda ben. En mycket tapper fölunge som fastnade i ett staket två veckor gammal och sedan fått genomgå många "behandlingar" och slutligen en operation. Vi röntgade henne för en vecka sedan och äntligen ser det bra ut och veterinären är optimistisk när det gäller framtiden.

Vad gör ni med dem? Låter dem gå i stor hage och busa. Hanterar dem som "vanligt" i gången och för hand.
Börjat med inkörningen.. Nej...de står på tillväxt...speciellt den skadade.
Planen? Florina - är till salu
Maglemer får vi nog behålla tills vi vet att hon håller för tävling. Hon har blivit en väldigt personlig häst och möjligen leasar vi ut henne så småningom.....någon intresserad ? :D

Helst skulle man vilja behålla alla föl, men två i träning är vad jag klarar av tidsmässigt om det ska kännas bra.

// Suzanne www.sodrasjoanden.com

Jag har tre stycken 04-or.

Hot Hot e. Royal Prestige u. Agobra Femme
Egen uppfödning. Bitchig mot de andra och gnisslar tänder mot dem om hon är missnöjd med deras beteende. Snäll att hantera av människor.

Global Jolly e. Starchip Entrprise u. Patricia Pretty L.
En liten, snäll (!!) sak med melerad svans. Speedar redan ordentligt i hagen. Ser riktigt trevlig ut faktiskt.

Livi Cheer e. Wall Street Banker u. Wilmera
En supergo, stor fuxa som bara är underbar att pyssla med. En riktigt trevlig häst.

Alla tre är mycket hanterade, kan stå uppställda och lyfta hovar och har haft huvudlag + gjordar runt magen utan problem. Planerar att ha dem i vagn innan betet. :)

Har du en Agobra-märr alltså ???
Jag åkte och hämtade "Spotlitesperma" åt oss och "Agobra" i somras. "BB" är en mycket trevlig man tycker jag.

lsz skrev:
Jag åkte och hämtade "Spotlitesperma" åt oss och "Agobra" i somras. "BB" är en mycket trevlig man tycker jag.
Va fals... Och du hälsade inte på mig?? :mad:

jag vill också vara med i denna diskusion...synd bara att jag inte har någon 2004...men jag kommer förhoppningsvis få två 2005: or...bättre årgång? :angel: ;) :D

Senast ändrad av en moderator:

Ja, jag tror också att 2005 blir en bra årgång.....väntar en Spotlite Lobellhingst.....fux med stor bläs, men det kommer väl ut ett brunt sto utan tecken

lsz skrev:
Nja.... jag ville inte dela någon sperma med dig :p
Så skit kan du behålla :p
Men var du på agobra-sjölunda-arboga så kunde du ju kommit in med en påse kanelbullar.. ;)
Lite kul är att min sambo precis häromdagen kom på varför de heter Agobra.. :rofl:

Skit !? Det var dyra droppar må jag säga !!!!

Smart grabb.......hur länge har han bott i Arboga ?

lsz skrev:
Skit !? Det var dyra droppar må jag säga !!!!

Smart grabb.......hur länge har han bott i Arboga ?
Äh, finns dyr skit oxå... :devil: ;) Inget jag skulle vilja stoppa i min märr iallafall ;)

Njea, han har väl bott här i si så där 29år... ja hela livet alltså ;)

Efter att ha köpt dyra Starchipdroppar i några år tycker vi nog att en Elithingst är "mer för pengarna"....känns lite säkrare än den oprövade som visade sig vara en flopp :crazy:

lsz skrev:
Efter att ha köpt dyra Starchipdroppar i några år tycker vi nog att en Elithingst är "mer för pengarna"....känns lite säkrare än den oprövade som visade sig vara en flopp :crazy:
Hoppsan, jag menade inget illa... :o Du får betäcka med vad du vill och anser passar dina ston såklart... ;)
Jag är bara inte så personligt förtjust i varken Spotlite eller hans avkommor.. :angel:

Tjoho...

Våran kille e:Malabar Circle Ås u:Spader Madame- Atas Fighter L ska förhoppningsvis säljas på elitauktion i maj...
han går i grimma utan problem, verka hovar är inte farligt...
selen har bara legat på ryggen, vi vill inte köra in han för tidigt...och ska vi ändå sälja han så känns det inte som nån stor idé...

jo just ja, moröterna, dom går ner dom oxå ;)

lsz skrev:

Ja, eller hade. :) Hon är exporterad till Finland och åker imorgon. :)

lsz skrev:

håller helt med att BB är skittrevlig! gjorde min avelspraktik där i fem veckor våren -03.. inte världens roligaste år kanske, de hade virusabort, å massa andra problem, så massa fölungar dog. både innan och efter födseln.. men det har helt klart varit det ställe jag trivts bäst på!

Liknande trådar

Trav Hur går det för er med åringarna? Hur långt har ni kommit? Våran Diesel Doris (Malabar Circle Ås-Lisa Crown) har vi lämnat på...
2
Svar
37
· Visningar
2 840
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka