200 starter

L

lady_corvette

ska på en hopptävling till helgen och det är ca 200 startande före mig. hur lång tid ska jag räkna på varje ryttare??man vill ju inte komma för tidigt(eller försent heller) hur gör ni? det e en lokal tävling utomhus
tacksamm för svar

Beror lite på vad det är för bedömning.

Är det omhoppning direkt efter så brukar jag räkna 2-3minuter per ekipage.
Är det omhoppning efter brukar jag räkna 2 minuter/ekipage.

Ja, ja faser hit och dit, men alla vet ändå vad jag menar med omhoppning.

Så har jag räknat och det har alltid stämt bra. Fast jag har i och för sig inte varit ute när det varit faser istället, men det kan knappast bli någon större skillnad på hur mycket tid det tar.

Räkna med ett par minuter per start och så lite för ombyggnad av bana osv, men sen skulle jag även ringa och kolla med arrangären en bit in på tävlingsdagen, iabland är det en väldigt snabb dommare och lite strul samt mycket strykninar vilket gör att allt går mycket fortare än man tror och ibland är det det omvända.

*Lånar tråd*

Hur lång tid beräknar man att det tar för en ponny att hoppa en bana med bedömningen A:O/A:O och hur lång tid tar det att hoppa en bana med bedömningen A ?

A:0/A:0 är där båda faserna går på tid eller hur?
Inte lång tid om det är ponny vi snackar om. :D
Hade kanske räknat med lite över en minut per ekipage.

Bedömning A = inte på tid? Då skulle jag räknat med 2minuter per ekipage.

Jisses vad rostig jag blivit på bara ett års uppehåll från tävlandet. :crazy:

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: trazel
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 819
Senast: Migo
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt