- 20 grader hur mkt kan man anstränga

NoExit

Trådstartare
Hur mkt kan man anstränga hästen när det är så här kallt, kan det vara skadligt att arbeta den svettig ???
Mvh Ida
:banana:

Sv: - 20 grader hur mkt kan man anstränga

Du kan rida ganska normalt men man behöver ju inte köra hårdträning eller kondition kanske :angel:

Om den blir svettig får du se till att täcka den och skritta av den gåendes brevid.

Ha gärna ett ylletäcke eftersom de värmer även fast det är blött(eller två) men byt ofta

Vi har ett tjocktfleece täcke med halssom han får ha på efteråt :-)
Tack för svar.

Din häst klarar kyla mycket bättre än vad du gör.

Titta bara på travet, där de kör löp i smällkalla vintern.

Men som tidigare nämt så är det ju efteråt som är kritiskt, att den inte blir kall, eftersom den då den är blöt.

Skritta länge för att värma ur, och ett rejält gosigt svettäcke, som det du verkar ha, som byts till stalltäcke när den är torr.

I övrigt är det bara att rida och se glad ut.

Jag skulle lagt på min häst mer än ett fleecetäcke, nu vet jag ju inte hur tjockt det är iofs :). Kanske fleecetäcke precis efter, och sen byta till tjockare/lägga på mer.

bara man ser till att lägga på ordentligt med täcke efteråt kan man rida normalt även om det är kallt. jag har ridit hoppträning vid -20 grader och det var inga problems

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Mat Jag har ett fysiskt ansträngande sommarjobb. Utomhus. Det är 1000 grader varmt och vindstilla där jag jobbar. Fullt påklädd i svart för...
Svar
12
· Visningar
1 636
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Hur mycket protein och MJ behöver era hästar ponnysar? Förstår att det är extremt inviduellt men lite intresserad av att veta...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?