2 veckors semester, men firrarna

bsmx

Trådstartare
Help!
Finns det någon typ av foder man kan ge guppyfiskar som varar i 2 veckor? jag menar någon som släpper ifrån sig lite mat varje dag. Har fått så trevligt med guppybebisar o fiskar som trivs, vill de ska fortsätta må bra.
Vill inte så gärna ha in någon person i huset 2 ggr/dag för att ge dem mat o göra vattenbyten.
Förslag?

Sv: 2 veckors semester, men firrarna

Vill du ha någon i huset någon gång över huvud taget? Isåfall kanske två ggr i veckan? Fiskarna behöver absolut inte mat morgon och kväll på din semester.

Yngel är ju dock lite känsligare. Det finns foderautomater.

jag hade absolut gett ynglen mat oftare än två ggr/ vecka. Sedan är det absolut riskabelt att be någon mata dem. har gjort det vid tillfälle och kom hem till värsta förödelsen. Min vänliga vännina som snällt nog ställt upp på att mata mina fiskar hade tyckt synd om det att de skulle ha så lite mat och hade gett dem betydligt mycket mer... och ni vet ju resultatet av överutfodring... Aj ajajaj
Det finns smidiga foderautomater....

Foderautomat är jättebra. Det som jag till varje pris vill undvika är övermatning tack vare helkorkade "semesterbomber" med mat som löser upp sig och blir som vattnet i Rhen till slut.

Hellre några döda yngel, än ett utslaget akvarium som jag ser det.

Om man vet eller misstänker att ens djurvakt inte kan följa skrivna instruktioner rekommenderar jag att man gör iordning färdiga påsar som hetertex måndag, tisdag, onsdag osv, och så gömmer man all annan mat.

Foderautomat är jättebra. Det som jag till varje pris vill undvika är övermatning tack vare helkorkade "semesterbomber" med mat som löser upp sig och blir som vattnet i Rhen till slut.

Hellre några döda yngel, än ett utslaget akvarium som jag ser det.

Om man vet eller misstänker att ens djurvakt inte kan följa skrivna instruktioner rekommenderar jag att man gör iordning färdiga påsar som hetertex måndag, tisdag, onsdag osv, och så gömmer man all annan mat.

SMART:bow:tack får väl leja någon ändå, bör ju klara fylla på några lite vatten ochså.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 156
Senast: Whoever
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka