2 steg fram och 3 tillbaka..

angiepangie

Trådstartare
Jaha, då har min stora höna blivit precis lika kaotisk (och nästan värre) än hon var när vi fick henne för 6 månader sedan då hon gått på 2 promenader i hela sitt liv.
I början fick vi ligga i men då hon snabbt blev mycket lugnare har hon hittills klarat sig bra med 1-2 spårningar/veckan, vardagslydnad och få springa av sig.
Men inte nu längre, så jag har tänkt ut ett schema för henne och tänkte att
det alltid är bra med tips och råd :)

Måndag: Spårning
Tisdag: Lydnad-/koppelträning
Onsdag: Klickerträning
Torsdag: Uppletande
Fredag: Spårning
Lördag: Vilodag
Söndag: Lydnad-/koppelträning.

Detta utöver att hon får samma som hon fått tidigare, dvs bus med andra hundar, promenader osv.
Tror ni det kan fungera?

Sv: 2 steg fram och 3 tillbaka..

Vad är det för ras?

Mina skulle krypa ur skinnet om de jobbade så lite, men då är de iofs av en extrem ras:angel:

Förra ägarna sa att hon är husky/schäfer, men jag känner mig tveksam eftersom hon har huvud som en cocker spaniel, och är för det mesta en riktig soffpotatis. Sen är hon ju annorlunda eftersom hon tidigare fått NOLL stimulering (i ett och ett halvt år har hon bara fått springa inne på en liten trädgård, innan jag tog över henne) så har det räckt gott och väl med det innan.
Är det så att hon kräver mer så får hon självklart det.

Ställer samma fråga som Blandrastik.
Börja träna drag med hunden?

det står ju- lördag- vilodag.

Vilodag behöver inte betyda passiv hund. Hon skriver ju själv att hunden är hyper.

Det beror på vad ni menar med passitivitet?
Lördagar tar vi det ju lugnt hela dagen, bara promenader.
Annars är hon ju passiv och bara är soffpotatis inomhus/när vi är ute i trädgården och hon är med.
Hon älskar att ligga och steka utomhus eller gosa upp sig i soffan.
Insåg nu i förrgår att hon gått och ätit av valpens foder, misstänker att detta kan ha något med saken att göra.
Drag tränar vi lite ibland också, men bara på skoj för att hon tycker det är kul.

Och som sagt, detta var en idé på ett schema som jag ville få tips om, inget jag gör nu!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 283
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
940
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 888
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 754
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka