2 mån kvar / tråkigt & gå hemma.

E

EmmaTruelove

Ni alla som går hemma och väntar tills det är dags för förlossning, vad gör ni?? Bortsätt att jag går här hemma och sköter hemmet och träffar en kompis nångång iveckan som själv e mammaledig osv men annars sitter här hemma oftast vid denna lilla sak (datorn) funderar på NÄR kan man göra iordning för bebben? Nu kanske e tidigt men sen i Januari kanske? när tillbakatillverkligeheten e här igen efter jul osv o en HEL måndad till o sitta o vänta, låter som en gnällspik :P men tkr de e tråkigt i mellan åt att istta hemma hela tiden. Mest känns de som man sover bort dagarna sen fixar o donar om det behövs sen väntar på att sambon ska komma hem typ. Nej berätta lite vad ni gör :):bump:

Sv: 2 mån kvar / tråkigt & gå hemma.

Låter som mitt liv dedär! Jag kan inte heller börja pyssla med barngrejjerna, för vi ska flytta 1 Februari till en trea, så jag får gott vänta till dess innan jag får "boa". Hoppas att inte bebis vill komma tidigt, vore träligt med en förlossning mitt i flytten :p Jag hade sett fram emot mitt vattengympa pass i morgon, men det sket sig då jag måste hämta sambon på jobbet den tiden. Men men. Jag hoppas vi blir fler i tråden så vi kan peppa varandra, komma med tips på tidsfördriv (förutom hänga på buke :angel:) mm.

Ja, puff på, komigen ni andra som går hemma nu ;)

Med första barnet gick jag hemma på heltid de sista 3 månaderna och den här graviditeten de sista 4 månaderna.

Första barnet pyssla jag lite hemma och var i stallet. Var inte iväg speciellt mkt. När de sen var dags var jag ändå inte klar *haha*

Nu så har jag ju en helvild 2 åring som gör att dagarna går fort. Men han är ju hos dagmamma 3 dagar/vecka. Jag har väldigt välstädat här hemma :) Jag har gått från att bara ha några vissna kaktusar till fler stora shabrak till växter som alltid ser glada ut.
Jag är ju väldigt hindrad pga sammandragningar och fogarna. Så allt jag gör tar ju mkt längre tid än vanligt + att jag pausar ofta.

Nu är det ju jul så de finns ju massor att baka!

När jag blev sjukskriven i slutet på min graviditet köpte jag en bok och lärde mig virka Amigurumis. Jag hade aldrig virkat i hela mitt liv men har faktiskt fått till en kanin och flertalet fiskar. Riktigt stolt! Sonen kan nu (4 mån) greppa tag om kaninen och tugga på den. Den är mycket populär just nu :)

Mvh Miks

Liknande trådar

Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
90 343
Senast: Snurrfian
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 651
Senast: Gry
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 133
Senast: MayGrace
·
Gravid - 1år Nu har jag precis uppdaterat bloggen och efter ett lååångt inlägg kom jag på att jag vill veta hur ni andra har haft det den här första...
Svar
15
· Visningar
1 186
Senast: esprit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka