Red_Chili

Trådstartare
Som några här kanske vet så lånar jag hund från en kennel som jag även bor på under helgerna...
Jag pluggar hund på gymnasiet nu, och eftersom "min" hund Zala inte trivdes där (hon är en diva som inte alls gillar att träna lydnad och "fjanta runt" som man ska göra på skolan) så lånar jag en annan hund, Fein, och Zala får bo på kennlen.

Nu är det så att en av de hundar som Zala delar rum med på kenneln inte är hennes bästa vän direkt. De morrar ofta på varandra, dock utan att något "allvarligt" händer. Det bästa hade väl varit att byta rum till dem, men Zala fungerar inte ihop med alla tikar, och den unge hanen som hon delar rum med kommer inte överens med en annan hane här. Därför måste de bo så som de bor nu, om det inte ska bli större gräl.

Idag så blev dock min diva biten av den unge hanen. Han bet henne i halsen så att det blev hål. Visserligen bara ett jättelitet, inte alls djupt och bara 1cm i diameter, men, hon haltar också ganska mycket på ena bakbenet.

Funderar därför på hur det skulle bli om jag lånade hem henne, igen... Kanske bara över jullovet... för sedan kommer hon löpa och då kanske hon ska ha valpar.

Tror ni att det blir knasigt om jag tar hem henne? eller låter det som en bra idé? fördelar/nackdelar som någon kan komma på?
jag vill verkligen inte att min älskade hund ska bo på ett visst sätt om det är så att hon kan bo bättre på något annat.

Sv: 2 hundar?

Ingenting - förutom de två veckorna.
Det är också därför som jag funderar på om jag ska göra det eller inte.
Visserligen kommer jag kunna ta henne till sommaren igen - för alltid, vilket jag också tänker göra.

Du kan inte tänka dig att omplacera henne då? Jag hade aldrig velat att min hund skulle ha det på det viset, och särskilt inte i 3 år..

tre år? va?
Att omplacera är inte att tänka på då jag inte är ägare till hunden. Hon bara är "min" ändå eftersom det är jag som fått bäst kontakt med henne och haft henne hemma hos mig under 9 månader förut.

Jag fattade det som att det inte funkar nu när du går på gymnasiet, och är inte alla gymansielinjer på tre år?

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 267
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 514
Senast: Migo
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 356
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka