2 hoppningar?

Shudde

Trådstartare
Ska det vara 2 fälttävlanshoppningar idag?
Dom sa det på Tv igår, tyckte det lät konstigt, men nu står det ju på tvtablån att dte är en hoppning (lag) 14.30 och en (ind) ikväll 19.45.
Varför gör man så? Låter jättekonstigt, lär inte hästarna vara stela och trötta som det är idag? :confused:

Det är en ny form som de kör på OS nu, steeplen och distanserna var borttagna på terrängen och så är det 2 hoppningar idag istället, just nu försvnann kortnamnet ur huvudet på mig :crazy:

Säkert någon annan som har koll;)

Okej.. Då låter det ju lite mer humant än om dom skulle gått distans,steeple och terräng dagen innan som jag trodde.

Har dom visat nåt idag? :confused:

När ska dom visa hoppningen egentligen? Blir inte klok på det... :confused:

Mvh Cissi

Japp en CIC måste de bli, hade total hjärnsläpp tidigare o började röra i huvudet med CCI CNC o CIC, men utan distanser o steeple måste bli CIC ju, såklart!

Ingen som vet nåt om TV-tiderna? :confused:

Ridsportförbundet säger:
15.30-18.30 - verkar inte stämma?
samt
20.45-22.50 ?

SVT text nämner att det kan komma i blocket 18-22.30?

Blir bara förvirrad?

Mvh Cissi

Nix det heter " CCI utan steeple och distanser" när banhoppningen går sista dagen.
CIC när banhoppningen går efter dressyren, det är jädra virrigt just nu med namnen på de olika formaten men det står alltså så efter CCI om det är utan distanser och steeple, det står bara CCI om det är MED distanser och Steeple alltså en "vanlig" lång tävling.

såhär
C2_RUS010_04 04/08 - 08/08/04 CCI2* w-out SC Moscow (RUS)
C3_RUS010_04 04/08 - 08/08/04 CCI1* w-out SC

För att göra det ännu mer virrigt så kommer ju tex EM gå i detta formatet nästa år , men du måste kvala i en vanlig lång CCI även om EM går i kortformat :confused:

Detta drabbar ju tex Johan och Business som alltså måste kvala i en lång 2-stjärnig tävling för att kvala in till EM.

Jag tycker det är skandal!! Varför skall man kvala i långa tävlingar med steeple och distanser när själva mästerskapet går i kortformat :confused:
vi får hoppas att dom kraven försvinner så småningom iallafall.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: ryujaneiro
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 343
Senast: fejko
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 838
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar