2 gripna för styckning av två amstaffvalpar

alenchik

Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15250044.ab

Vad är det som händer??? :confused::crazy::eek:

Två häktade efter valpstyckning

En kvinna och en man, 32 respektive 30 år, häktades på lördagen misstänkta för grovt djurplågeri.
De ska ha misshandlat och styckat sin tio veckor gamla amstaff-valp i mitten av juni i Tumba söder om Stockholm. Dessutom ska de ha slagit ihjäl en halvårsgammal valp, av samma ras, som hittades död i maj i ett skogsområde i Skärholmen.
De båda misstänks även för bedrägeri efter att ha försökt ut pengar för en av hundarna från sitt försäkringsbolag.
TT

Sv: 2 gripna för styckning av två amstaffvalpar

Men vad i hela världen! Förstår inte hur det kan finns så sjuka folk i denna värld som ger sig på djur!

Blir bara så ledsen :(

Stackars försvarslösa små hjärtan! Jag blir så JÄ*LA ARG!!!!
Stryk ska de ha å inget annat!

Tänkte som du och va på väg att lägga upp detta på buke. Förstår inte vad det är för fel på mänskligheten, vi ska vara den smartaste levande varelse och så gör vi såhär mot försvarslösa djur? Vi är inte smartast, vidrigast snarare... Stackars, stackars hundar :cry:

Det var ju dessutom deras egna hundar. Vilka vidriga, vidriga människor det finns. Jag kan inte föreställa mig hur uppfödarna av den äldsta valpen känner sig. De som under lång tid stöttade ägarna i tron om att valpen hade blivit stulen.

Det var ju dessutom deras egna hundar. Vilka vidriga, vidriga människor det finns. Jag kan inte föreställa mig hur uppfödarna av den äldsta valpen känner sig. De som under lång tid stöttade ägarna i tron om att valpen hade blivit stulen.

Jä-la vidriga människor.

Och uppfödaren som engagerade sig och de satte upp lappar och det valsade runt efterslysningar på fb om denna valp som skulle ha stulits från ägarens flickvän i Tumba och jag sa direkt att det är något som inte stämmer, jag tror fan de har dödat valpen själv.

Det var inte logiskt att några killar skulle ha ryckt hunden från flickvännen i tumba utan att en enda person såg det.

Det var inte logiskt att de haft valpen i flera veckor men de hade inte tagit ETT ENDA kort på den så det var uppfödarens foto som spreds.

Det var inte logiskt att den dessutom redan hade en gammal skada , brutet ben ?

Det osade skit lång väg och nog fasiken stämde det, satans jä-la skitstövlar, det finns en särskild plats i helvetet för de där två.

Men VA!!?? :eek::eek::eek: Jag finner inga ord!! De misshandlade valparna för att få ut pengar från försäkringsbolaget och nu skulle valparna "försvinna" för att man ville få ut ÄNNU mera pengar! Jag blir SPYFÄRDIG..:! Hoppas att kräken får likvärdig behandling i fängelset!!! :devil::devil::devil::devil:

Jag kan inte föreställa mig hur uppfödarna av den äldsta valpen känner sig. De som under lång tid stöttade ägarna i tron om att valpen hade blivit stulen.

Var det så?

Ja, det var sorgligt nog så. Uppfödaren och vänner till uppfödaren var den som drev sökandet efter valpen genom fb. Efter lite googlande så hittade jag mer info om en av valparna som ska heta "Lillebror". Man får inte länka till bloggar men om du googlar så hittar du samma blogg. Finns även en grupp på FB med mer info.

Senast ändrad:

Men nej är det sant?! Vilka sjuka människor. Folk var ju så himla engagerade i det försvinnandet, gud så hemskt :(.

Tack för info!

Fy vad hemskt.

Jag har förstått det som att den ena valpen som var ca 6 månader blev stulen. Den andra valpen som bara var några veckor ägdes av de som hade ihjäl båda valparna.

Vad jag önskar de som gjorde detta låter jag vara osagt.

Men en annan tanke som dyker upp i mitt huvud är vad den uppfödare som sålde valpen har gjort för "koll" på köparen.
De som föder upp såna raser som unga killar tycker är "häftiga" bör ju vara medvetna om att det finns risker. (Denna risk tror jag INGEN skulle kunna förvänta sig, men andra risker).
Hur kan man kolla upp valpköpare?
Är det bara magkänslan man har att gå på?

Jag hörde ryktas om att köparen hade en dom gällande droger. Såna handlingar är väl offentliga och kan väl hittas på nätet.
Om man ska sälja en "sån" ras till en "sån" köpare, kollar man inte lite extra noga?

Detta kanske inte alls är applicerbart på just denna situation, men jag undrar ändå.

Jag har förstått det som att den ena valpen som var ca 6 månader blev stulen. Den andra valpen som bara var några veckor ägdes av de som hade ihjäl båda valparna.

Båda valparna ägdes av de som hade ihjäl dem (samma personer). Sexmånadersvalpen (Lillebror) blev aldrig stulen, utan det var något som ägarna hade hittat på efter att de hade haft ihjäl valpen.

Ryktet (jag måste poängtera att det är ett rykte) säger att de ända fram till det att de blev häktade kontaktade ytterligare uppfödare för att köpa ännu en valp.

Ja, valpen Lillebror var en renrasig amstaff... Det hemska är att paret köpte valparna för att få ut pengar från hundarnas försäkringar när dessa "försvunnit". Det var ingen som överföll kvinnan och stal valpen utan ägarna hade sjäva dödat de små liven! :(

Men blev inte hon misshandlad och så? Måste ju funnits "bevis" på att hon blivit slagen och sådär? Och honom hittade de väl död, helt ostyckad?

Det hemska är att paret köpte valparna för att få ut pengar från hundarnas försäkringar när dessa "försvunnit".

Syftet med att köpa valparna är inte alls klarlagt. Däremot är en av anklagelsepunkterna att de har velat få ut pengar på försäkringen på felaktiga grunder.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka