2 gripna för styckning av två amstaffvalpar

Sv: 2 gripna för styckning av två amstaffvalpar

Det var väl det som var grejen, att det inte fanns några sådana bevis. Polisen trodde nog aldrig på händelseförloppet. Det senare styrks av att polisen lade ner ärendet om hundstöld/rån mindre än en vecka efter den påstådda händelsen.

Alright! Då förstår jag, jag tänkte nog att man verkligen visste att det stämde.

Fast de är inte dömda än, de sitter häktade i väntan på åtal som ska väckas senast i nästa vecka. Jag gissar att det moderators motivering.

Namnen är dessutom felstavade.

Jag tycker häktning räcker i detta fall, skulle aldrig chansa.

Vad kallar sig norskan här i Sverige?

Ja, valpen Lillebror var en renrasig amstaff... Det hemska är att paret köpte valparna för att få ut pengar från hundarnas försäkringar när dessa "försvunnit". Det var ingen som överföll kvinnan och stal valpen utan ägarna hade sjäva dödat de små liven! :(

Hur hade det kunna varit lönsamt? Man får ju aldrig ut mer än inköpspriset.

Jag tycker häktning räcker i detta fall, skulle aldrig chansa.

Vad kallar sig norskan här i Sverige?

Tror att hon fortfarande går under namnet Aud Stokman. Namnet Marianne Nilsen ryktas dock på FB.

Tror också att moderatorerna inte kommer att ta bort detta inlägg. Hon är ju norska.

Vilket jag dock tror är skitdesamma för hundarna som plågas av henne eller av "de felstavade" från Södertörns tingsrätt.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har tagit del av häktningsframställan och namnen stavades inte så som du skrev. Men det är i och för sig oviktigt.

Och jag kopierade namnen från Södertörns häktningsframställan på dessa båda kurdiska hundplågare. Så felstavade var namnen definitivt inte.

Hur hade det kunna varit lönsamt? Man får ju aldrig ut mer än inköpspriset.

Precis min tanke. Du får inte försäkra en hund för mer än 500 över inköpspriset ? Det krävs meriter för att höja livvärdet, så dom lär knappast ha tänkt sig en lönsam affär om man räknar med avdraget för vad försäkringen kostar !

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka