2 från placering....

Tiller

Trådstartare
Var till Leksand i helgen och tävlade med min kallblodstravare, gick verkligen super trots en del missar i dressyren och 4 fel på banhoppningen..

Första gången vi är ut på en riktig FT, har bara startat hunting tidigare. Är verkligen supernöjd med pålle, gick helt klockrent i terrängen och endast 4sek från optimaltiden. :)
Det var 9st placerade och vi kom 11, av 33 starter tror jag..
Det värsta av allt... hade jag anmält mig till DM hade jag kommit
3:a :crazy:

Var ett tag sen jag var inne på buke nu så nu vill jag höra lite peppande komentarer, detta känns som en gren att satsa på.. :bump:

PICT0017.jpg

Terräng
36.jpg

Terräng
26.jpg

Terräng
U-Tiller

Hopp
19.jpg

hopp
17.jpg

Dressyr
7.jpg

dressyr
14.jpg

dressyr
U-Tiller

Film på alla tre moment:
http://www.youtube.com/watch?v=AdiL4gCiE1c

Sv: 2 från placering....

Synd med DMet! :(

Men det såg iaf jättefint ut! :)

Såg din häst utanför hopp-banan och undrade just vad det var för sort, trodde det var en korsning av nåt slag för den var ju riktigt slimmad fastän det syntes att där fanns nåt "tungt" i den. Ser jättehärlig ut på bilderna (och ni som funderar på om Dala-domare är hårda får ju här bildbevis)

åh, vad roligt att få höra från dig o tiller igen! :bump:

ni är superfina ihop! ryser i hela kroppen o blir alldeles varm om hjärtat när jag ser på filmen o bilderna! :love:
va synd att ni inte blev placerade o otur med det där med DM.. men det är jäkligt bra för att vara debuten! :D :banana: grattis! :D
absolut ska du fortsätta! ni är superduktiga! :bump:

själv ska jag om en vecka på första terrängträningen med pålle o i slutet av september ska jag prova på hunting.. ska bli skitkul! :D

Såg din häst utanför hopp-banan och undrade just vad det var för sort, trodde det var en korsning av nåt slag för den var ju riktigt slimmad fastän det syntes att där fanns nåt "tungt" i den. Ser jättehärlig ut på bilderna (och ni som funderar på om Dala-domare är hårda får ju här bildbevis)

Var du med och tävlade själv?? :d

Tack ALLA för fina kommentarer :bow:

åh, vad roligt att få höra från dig o tiller igen! :bump:

ni är superfina ihop! ryser i hela kroppen o blir alldeles varm om hjärtat när jag ser på filmen o bilderna! :love:
va synd att ni inte blev placerade o otur med det där med DM.. men det är jäkligt bra för att vara debuten! :D :banana: grattis! :D
absolut ska du fortsätta! ni är superduktiga! :bump:

själv ska jag om en vecka på första terrängträningen med pålle o i slutet av september ska jag prova på hunting.. ska bli skitkul! :D

Heej :)

Vart ska du prova på hunting, hade velat åkt på nå´n mer FT men det blir att åka så himla långt bort.... :crazy:

Hur går det annars med hästen ?

Jag såg dig, och jag älskar din häst. :love: Mer positiv och arbetsvillig pålle får man leta efter.

Tittade på filmen, och det tycker jag att alla som har funderingar på hur "våra" dressyrdomare dömer också borde göra, och din uppvisning skulle hamna betydligt bättre än de 82 straff (eller vad det var) du fick. Herregud det är ju debutant fälttävlan inte GrandPrix :cool: Trist när domaren underkände mer än halva klassen. Åk söderut och tävla så kommer du få fina siffror

Tittade på filmen, och det tycker jag att alla som har funderingar på hur "våra" dressyrdomare dömer också borde göra, och din uppvisning skulle hamna betydligt bättre än de 82 straff (eller vad det var) du fick. Herregud det är ju debutant fälttävlan inte GrandPrix :cool: Trist när domaren underkände mer än halva klassen. Åk söderut och tävla så kommer du få fina siffror

Kanske dags för era DOMARE att åka söderöver och lära sig hur man dömer???:devil:

Absolut, vi håller alla med dig, men..... hur får man dom att göra det:angel:
Bjuder på ogiltiga McDonalds kuponger :idea::devil:

Tja, om deras intelligenskvot ligger på den nivån så kanske det är ett BRA sätt att prova på????:angel:

Fast är det inte så att det bara är MAX burgare som går hem hos Norrlänningar...???

Jag såg dig, och jag älskar din häst. :love: Mer positiv och arbetsvillig pålle får man leta efter.

Tack det var snällt sagt :)
Tiller "vill" så himla mycket tror det är mycket därför vi ändå har kommit så långt som vi gjort:)

Tråkigt när jag hör alla säga att våra domare dömer för hårt... känns lite orättvist!! :mad: Jag är med på att skicka dem söderut för praktik!! :D
Någon som vet hur man räknar ut procent om man blivit godkänd eller inte på sånna här program, eller räknar man tex 50 straff så e du godkänd? :confused:

Man är godkännd på 75 straff, det innebär 50%

Som lite fingervisning för att slippa räkna är 60 straff = 60% och 45 straff 70%
90 straff, som sällan ens brukar förekomma på en fälttävlan, är 40% och det var det väl nästan 10 st som kom upp i/över nu i Leksand :eek: (om man räknar de stackars B-ponnyerna som också hade den domaren)

Haha jo jag har faktiskt lyckats få 90,8 straff en gg med min D ponny:angel: Han bockade och bralla igenom hela dressyr programmet typ haha:rofl:

han är jättefin!
men var han inte dålig ett tag, hade för mig att jag läst att du inte skulle hoppa honom mer, eller rör jag till det igen nu....

En domare dömer hårt (?) och därmed är det bevisat att ALLA Dala-domare är hårda (=orättvisa?). Mycket klok slutsats....:cool:

han är jättefin!
men var han inte dålig ett tag, hade för mig att jag läst att du inte skulle hoppa honom mer, eller rör jag till det igen nu....

Han bröt griffelbenet en sommar så vet. trodde vi skulle få ta bort honom. Men efter en sakta igångsättning blev han helt återställd och vi kunde börja hoppa igen! :)

Liknande trådar

Fälttävlan Nu har ju forumet döden dött såhär på hösten så nu får vi skapa några nya diskussioner. Så hur sammanfattar ni er tävlingssäsong? Gick...
2
Svar
37
· Visningar
5 481
Senast: Ek3n
·
H
Fälttävlan Jag vet att jag inte var ensam bukefalist i Trossnäs.... jag vet nämligen vem underbarn är nu :D men hon har inte skrivit något om sin...
2
Svar
25
· Visningar
2 773
Senast: Hunter
·
H
Fälttävlan Japp, nu har jag och min lilla ponny startat vår första riktiga fälttävlan, Vi startade redan ifjol en klubbklass, "mini" där...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: HoneysEmma
·
N
Fälttävlan HJÄLP! Har en helt underbar häst som ÄLSKAR fälttävlan, men jag har ett stort problem... Jag kan inte hålla honom i terrängen! Han...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka