Sv: Sammanfattning av tävlingssäsongen.
OJ vad roligt, en sammafattningstråd.
Vi har gjort vår andra säsong inom FT tävlingar, både jag och hästen. Hästen är ju dock
gjord för FT och jag är ganska säker på att han skulle kunna gå ganska höga klasser med en duktig och rutinerad FT ryttare. Som tur är är det jag som har förmånen att ta ut honom på träning och tävling!
Hursomhelst har vi gjort 2 starter i debutant, med en 2:a plats och en vinst (Waxholm och ÖTR), samt 3 starter i lätt klass. Hästen går som tåget, det är mitt fel att vi inte kommit upp på placering i någon av de lätta (fast vi har varit sååååååå nära). Dels strular jag till det i hoppningen nästan varenda gång - man måste rida hela banan - dels så vågar jag ännu inte galoppera på på det sätt som jag ska i terrängen alla gånger. Det ska vi träna på tills nästa säsong.
Jag är jätte-jätte nöjd med vår insats i år. Nu tränar vi hoppning, både träning och träna på att tävla eftersom jag verkligen behöver få nerverna under kontroll under den fasen, jag är ofta mer nervös inför banhoppningen än terrängen, vilket är helt tokigt, så nu ska jag träna på att tävla hoppning. Bra, rytmiska rundor, gång på gång är målet!
Nästa år är målet placering i Lätt och, kanske kanske debut i *-ig. OM allt känns bra och både terräng och hoppning sitter som det ska.
Mest nöjd är jag ändå över att ha hittat till FT-världen, som jag bara älskar! Vad roligt det är, vilka härliga människor, och vilka härliga hästprestationer! Jag är nästan lite ny-kär
Det är ju synd att man inte hittade hit för en sådär 15 år sedan, men vad är väl en bal på slottet? Tur att man håller på med hästar och ridning; man kan tävla långt upp i åldrarna!
Vi ses nästa år!! (peppar peppar)