2 eller 3 barn?

M

Magendy

Funderar så jag blir tokig....

Har en dotter på 3år och en son som är 6 månader, men ska man nöja sig med det? Känns som om jag skulle vilja ha ett barn till men velar fram och tillbaka.

Någon som är i samma sits som jag?

Sv: 2 eller 3 barn?

Pappan vill gärna ha ett till barn, men är även han nöjd även med 2 barn. Det är jag som ska vara gravid, amma osv så det är jag som måste besluta om jag vill gå igenom allting igen!

Svårt att veta hur man ska göra.

Det kan vara skönt att försöka "planera" barnökning så att man slipper att ha så många blöjbarn samtidigt. Kan faktiskt räcka med ett blöjbarn... Ibland.

Ifall ni väntar ett tag till så hinner den äldste lära sig att klä på sig själv... Kan också vara trevligt att barn kan. Å andra sidan kanske man vill undvika att barnen hamnar i trotsåldrar samtidigt, men det där är antingen vetenskap eller inte. Tycker att trotsåldrarna är ganska flytande och avlöser varandra d v s är det inte den ena ungen som har det så har den andra det.

Lycka till! Å grattis till de barn som ni har!

Alltid svårt att veta vad som blir bra i slutet...

Min "stora" tjej har sedan förra sommaren ( 2års åldern) varit utan blöja samt kunnat ta på sig själv. En väldigt självständig lite tjej som leker bra och är en superbra storasyster.

Men som sagt det är svårt att veta när och om man ska skaffa en till bebis. Eller så får man helt enkelt vara nöjd med 2 friska underbara barn.

Alltid svårt att veta vad som blir bra i slutet...

Min "stora" tjej har sedan förra sommaren ( 2års åldern) varit utan blöja samt kunnat ta på sig själv. En väldigt självständig lite tjej som leker bra och är en superbra storasyster.

Men som sagt det är svårt att veta när och om man ska skaffa en till bebis. Eller så får man helt enkelt vara nöjd med 2 friska underbara barn.

Jag tror jag förstår hur du tänker med tanke på det sista du skrev... En annan sak, jag var orolig att min kärlek inte skulle räcka till för barn nr 2, men ack vad man bedrog sig. :p

Visst är det roligt att ha en unge av vardera sorten?!

Är jätteroligt att ha både en tjej och en liten pojke, men jag vet att om vi hade fått en tjej till denna gång hade vi inte ens tvekat att skaffa en 3e. Därav den stående frågan om man ska vara nöjd eller skaffa en till bebis...

Fast er minsta är ju bara 6 månader så ni behöver väl inte fundera på detta redan egentligen ?

Å andra sidan kanske man vill undvika att barnen hamnar i trotsåldrar samtidigt
Viktig detalj enligt mig som hade en 3-, 6-, och 13-åring samtidigt!
Helt klart en miss i planeringen ...
Något som jag märkte med nr 3 var att då var man tvungen att sänka en del krav man kört med tidigare, men det var både på gott och ont.

Fast er minsta är ju bara 6 månader så ni behöver väl inte fundera på detta redan egentligen ?

Det är just det som jag funderar på, om man ska ha tätt mellan barnen eller längre emellan som jag har denna gång (2.5 år tycker iaf jag är ganska långt)!

Viktig detalj enligt mig som hade en 3-, 6-, och 13-åring samtidigt!
Helt klart en miss i planeringen ...
Något som jag märkte med nr 3 var att då var man tvungen att sänka en del krav man kört med tidigare, men det var både på gott och ont.

Ahaa! Är det såå det heter... ;) Att man var tvungen att sänka kraven med nr 3. Jaa, så kan det kanske vara. Men jag tänker/tänkte så här:

Jag har alltid anklagat mig själv och pappan förstås för att vi har skämt bort ungen - nr 3 alltså... (Så tänkte jag oxå med jycke nr 3 - han var mest ouppfostrad, vilket jag då skyllde på att "man ansåg att man kunde det här med uppfostran å lydnad och sätter in artilleriet då det verkligen behövs. Man liksom vet var den egentliga gränsen går... "IN MY ASS!" :D att jag visste. Jycken blev bortskämd för att vi ägare blivit latare med tiden och antal äldre jyckar. Basta! :angel:)

Ta ovanstående med en nypa salt och bli INTE upprörd... Detta kan stå helt och hållet för mig själv.

Spontant tycker jag att dina barn är väl unga för att behöva dela mamma och pappa med ett nytt spädbarn. Jag hade hellre valt att vänta ett tag.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 084
Senast: MiaMia
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 681
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar