2:a UL-ningen....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dizan
  • Startdatum Startdatum
D

Dizan

Hej på er igen!
Mitt sto är konstaterat dräktig 17:e dagen den 28/6 & jag tänkte ta ut vet. & kolla så allt är okej runt dag 30. Antar att det inte spelar någon roll ifall det blir +/- några dagar, men vill höra efter för att vara helt säker - första egna fölet så man är ju lite smånipprig ;)

Visst är det väl ändå kring dag 17 och sedan dag 40 man ultraljudar, inte dag 30? Det är ju ändå väldigt stor skillnad mellan dag 30 och dag 40, så det är nog bättre att vänta lite till isåfall!

/Erica

På min semistation gör de UL på 17, 27-28 och 90 dygn och det är vad jag har hört från andra också..

De ston som står kvar här kollas vid 16, 30 och 42 dygn.
De som plockas hem rekommenderar jag att inte komma på 30 dygn, risken finns att de resorberar pga transporten.

Vi kollar på ca 16-17 samt efter 40 dygn. Vi har gjort så i många år eftersom det är känsliga dygn mellan 25 o 38 o då vill vi inte flytta eller oroa stona. Sen kollar vi efter 90 dygn men det är mest för att kunna teckan försäkring.

Hälsn Ann

Stuteri Stubbäng

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 583
Senast: bollen__
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 765
Skola & Jobb Nu får ni gärna hjälpa mig att fundera på vad som är smartast att göra. Den 10/12, får jag reda på om jag har kommit in på...
Svar
14
· Visningar
1 710
Senast: Nougat
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 990
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka