2:a på utställning i chkl?

falukorw

Trådstartare
En liten fråga bara...
Kan inte en hund som tävlar i championklass få en 2:a på utställningen?
Tänk om det är någon som t.ex. är helt ur päls. Måste hunden ändå tilldelas en 1:a?

Sv: 2:a på utställning i chkl?

I CHKL är det ingen kvalitetsbedöming utan hundarna placeras direkt. Dvs. ett blått band innebär en 2:a placering i CHKL. (Samma som i valpklass!) Däremot så behöver domaren inte tilldela hunden ett CK och därmed går hunden inte vidare till BHKL/BTKL.

Okej! Tack så mycket. Då har jag lärt mig något nytt idag också.
Men en veteran hund som är champion kan få en 2:a eller?

Veteraner har bara konkurrensklass de också..

1-plats
2-plats etc. med eller utan HP.

Men veteraner kan väl få ck också? Nikitas mamma plockar iaf ständigt ck:n på utställningar så det måste ju gå.

En fråga till...
Kan en championhund som blir oplacerad i klssen ändå få ett ck?

Alla hundar i klassen kan ju få ck. Det är ju bara ett tecken på att de håller kvaliteten för ck-hundar och alltså får tävla vidare i bästa tik/hanhundsklass..

Okej, nu hr jag lite koll på läget iaf :D
Tycker jag har varit på ganska mång utställningar men var först igår jag börjde fundera över det här

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka