2,5 månader kvar till fölning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jenni73
  • Startdatum Startdatum
J

Jenni73

och sto-jäkeln blir bara surare och surare mot mig. För några månader började hon lägga öronen bak när jag slängde upp regntäcket på henne, detta har eskalerat så att hon idag hotade att sparka mig.

Det är inte så att hon vinner för jag står kvar eller hoppar fram mot henne och ryter till, och när jag gör det så accepterar hon att jag får fixa med täcket.

Eftersom jag bara haft henne sen i mars förra året så vet jag inte hur hon varit vid andra dräktigheter eller ens när hon är inbodd hos folk. Är detta vanligt att dom blir så här sura i slutet på dräktigheten? När jag fick henne var hon nämligen en ängel. Alla som pysslade sa att hon är ju stor men guuuud så snäll.

//Jenni med monster stoet.

Sv: 2,5 månader kvar till fölning

Inte alls ovanligt att ston blir förändrade i humöret, åt ena eller andra hållet, när de är dräktiga...

Visst ändras humöret, åt ena eller andra hållet. Det är olika. Mina blir bara snällare och snällare ju längre gångna de är.

Men inte sagt för det att man ska acceptera vad som helst.

Sådär är mitt sto nu när hon inte är dräktig och har alltid varit. Kan vara en riktig pissmärr. :smirk: :smirk:

Ifjol den här tiden var hon dräktig och snäll som en lammunge. Fö ratt inte tala om hur snäll hon var månaderna efter fölning.

Men nu börjar hennes rätta jag komma tbx igen. ;)

Hoppas att hon slutar vara en pissmärr när hon fölat då :-) Jag har inte lust att bråka med en kärring på 176 cm i manken och som är ganska stark :crazy:

//Jenni

Hihi :D

Jodå, så kan de bli! Från ungefär 8 mån högg vårt senaste fölsto stycken ur allt och alla som kom i närheten, så hon var på gränsen till salu ett tag.
Nu är hon sitt gamla vanliga underbara jag igen!

Dräktiga ston, liksom gravida kvinnor, kan ha humörssvängningar åt ena eller andra hållet. En del blir oerhört tillgivna och tillfreds med livet och andra blir drakar.
Låt henne slippa täcket om hon irriteras av det. Hon kan ju ändå inte ha det när det är dags för fölning. Du får helt enkelt göra henne till lags i den frågan.

Mitt sto har blivit dum mot hingsten (som hon gått med under hela dräktigheten) men nu står hon själv och är jättenöjd och glad med det. Däremot är hon lika gullig mot mig som vanligt, det enda är att hon inte gillar när man tar precis där fölis sparkas...

Vi har två ston som är dräktiga just nu. Den ena har tidigare varit en märr som hittat på det ena och det andra...nu hittar hon bara på det ena :smirk: och så har hon dessutom blivit liiiite keligare. Den andra har alltid varit kelig....men nu är hon nästan outhärdlig...man kan inte gå förbi boxen utan att bli indragen :) och om man går in i boxen brevid så skriker hon bara efter en...men så fort man är i hennes box så försöker hon snällt stänga för dörren med sin stora mage så att man helst måste stanna inne med henne i boxen för evigt. sen lägger hon upp huvudet på axeln och nästan somnar...man lär ju vara sne åt ena hållet innan sommaren kommer... :d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka