18 års gränsen ?

C

Charmelione

Får man tävla ponny tills det ÅR man fyller arton eller till exakt dag ?
/ C

Sv: 18 års gränsen ?

Du får tävla året ut det år du fyller 18.

Alltså, vi säger att du fyller 18 år i maj i år, du får du tävla ponny fram till den 31 december iår, sen, 1 januari är det häst som gäller.

Du får tävla ut år -06, men efter det är det de stora pållarna som gäller. Men dom är ju så underbara! :love: stor hästar!

Dere er heldige i Sverige. I Norge er aldersgrensen 16 år...

VA? 16 år,,, :eek: det hade jag ingen aning om!
Usch, isåfall hade jag ju inte fått tävla ponny i år... :cry:

Tacka vet jag 18- årsgränsen! :bow:

Läste i ridsport idag att åldersgränserna ev. ska ändras... så att man bara får tävla regionalt och lägre på ponny om man är över 16...
Fy så dumt!!

Det är ju så som det alltid har varit. Lok och Reg får du tävla upp till 18 men sen när du ska upp högre då gäller 16 så har det ju alltid varit, så ingen skillnad.

jag som älskar ponnyer :cry: sista året nu, det får väl bli ungponnyer sen!

Marika skrev:
Det är ju så som det alltid har varit. Lok och Reg får du tävla upp till 18 men sen när du ska upp högre då gäller 16 så har det ju alltid varit, så ingen skillnad.

Så har det inte alls alltid varit. Förra året (och i år?) fick man tävla SM på ponny även om man var över 16.
DÄREMOT har man inte fått tävla internationellt om man varit över 16.

Jo så är det, Sm är ju nationell, Men så fort man kommer på internationella så gäller internationella regler alltså 16.

tycker åxå de e synd me ändrad åldersgräns (tur för mig att jag inte påverkas mer än sista året.) men nu får man ju tävla nationellt som 18-åring!

Jo...men de är väl ganska säkra på att de ska "sänka" åldersgränsen nu? så att det bli som i de flesta andra länder...
Det är iaf. risken för att de gör det som fått mig att köpa häst istället för ponny, och jag har precis fyllt 15....
Tittar på tre hästar som e lika höga som jag just nu! (1.64):o :banana:

Marika skrev:
Det är 18 alla tävlingar däremot är det uppe på förslag att det ska bli sänkt till 16 år på nat och elit tävlingar men inget beslut är taget. Själv tycker jag att 18 års gränsen gott och väl kan behållas, juniorer på stor häst får vi ändå, en 16 års gräns skulle ta död på ponnysporten i sverige, majoriteten är ju faktiskt inte elitryttare och får man bara tävla upp till regionalt vad har man då att satsa mot? den där ålderssänkningen gynnar bara bortskämda ponnybarn med stora plånböcker...

du får tävla året ut, det året du fyller 18.

sänka till 16 år?? låter inte som nån bra idé tycker jag. fyller arton i sommar å jag sörjer :cry:

Lucy skrev:
Dere er heldige i Sverige. I Norge er aldersgrensen 16 år...

Dom kanske ska införa det i sverige oxå men d kommer väl bli protester både hit o dit , d är en dum regel;)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: MML
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Ketrawzc
·
Samhälle Jag fick precis skickat till mig att Läkare utan gränser söker "kontorsvolontärer" som bland annat ska: - Plocka upp och ner i...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 176
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar