16-årig groom...

Inelin

Trådstartare
Får groomen "grooma" på tävling from 1/1 det år hon/han fyller 16 eller från födelsedagen 16 år? Undrar Inelin.

Sv: 16-årig groom...

Man tycker ju att det skulle vara från det året man fyller.
Försäkringsbolaget som ska betala ut ersättning vid olycka ser säkert till det födelsedatum som skrivs upp på groomlistan. Är då groomen inte 16 år så får man nog ingen ersättning.
Det är min gissning.

Sv: 16-årig groom...

Tack för snabbt svar! Men groomen är ju försäkrad i och med skriftlig ankomstanmälan till tävlingsplatsen. Givetvis är det även viktigt med sin personförsäkring.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 337
Senast: Murray
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 452
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12