1400 undelater i lägenhet !

Sv: 1400 undelater i lägenhet !

Jag kan inte tyska men visst måste det vara en samlare som varit i farten..:crazy:

kan inte uttala mig om något eftersom jag inte kan tyska, men bara att se på filmen räckte för mig :crazy:

Jag brukar sällan skriva in länkar på folk, men detta är helt ofattbart.

Filmen är på tyska, så någon tysktalande får gärna översätta ;)
http://www.spiegel.de/video/video-43478.html

Fast värst var det nog för ägaren som skulle bo i alltihop, fåglarna såg ju faktiskt ganska ok ut.

Vad de säger på filmen är att mannen bodde med mer än 1000 undulater i sin lägenhet, som användes som en enda stor voljär där de fick flyga fritt. Nu fångas alla fåglarna in, och ska förmedlas till olika hem i Tyskland. Veterinären förklarar det som "missförstådd djurkärlek", man börjar med några stycken, så blir de fler och fler, börjar föröka sig okontrollerat, ägaren kan inte göra sig av med dem, och så växer honom problemet över huvudet. Och att detta nog var ett extremt fall.

Ägaren själv var med på det hela och hjälpte dem att fånga in fåglarna, han förklarar i filmen att han själv inte tyckte det var bra som det var, och hade tänkt göra sig av med alla fåglarna för att kunna bo rent och snyggt igen.

Lägenheten var naturligtvis i eländigt skick som bostad betraktat, med fågelbajs och dålig luft.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 405
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Kropp & Själ Gammal användare men skriver under annat nick. Jag ska på möte i nästa vecka i min kommun för att diskutera att läggas in på...
Svar
13
· Visningar
2 432
Senast: Keb71
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 349
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar