14-tums westernsadel?

M

marie ireholt

Finns det inget märke som säljer 14 tums westernsadel. Jag har provat 13 som är för liten och 15 är för stor. Tycker det är konstigt att man hoppar över en tum. Min längd är ju inte precis unik. Det finns många vuxna under 160 cm. Själv är jag 157 cm och väger 48-50 kg

Sv: 14-tums westernsadel?

Finns det inget märke som säljer 14 tums westernsadel. Jag har provat 13 som är för liten och 15 är för stor. Tycker det är konstigt att man hoppar över en tum. Min längd är ju inte precis unik. Det finns många vuxna under 160 cm. Själv är jag 157 cm och väger 48-50 kg

Du får beställa en sadel från usa om du ska hitta en sadel med kvalitet. De har jag nu gjort till min dotter.

Jag har en till salu..handbyggd jättefin showsadel, dottern har växt ur den, inte billig tyvärr...

Har du testat den lite lättare varianten av 15"? Typ en barrelsadel med litet högre gullet.
Dom brukar finnas i 14,5 till 15 även här i Sverige och de känns lite tajtare än vad det är att sätta sig i tex roper även om det är samma storlek.

Bor du nära Stockholm får du gärna PMa så kan du komma förbi oh provsitta lite. (Nä, vill inte sälja nått men kanske du blir lite klokare på vad du skall leta efter)

mvh Eva

Nu har jag ingen koll på westernsadlar men 14" är väl jättelitet??? :confused: Det är som en 13" engelska sadel eller?? Är själv på jakt efter sadel och försöker komma underfund med sadelstorlekarna nämligen... ;) bara därför jag skriver... :laugh::bump:

Följer tråden med spänning då vi ha samma problem. Jag vill ha en kvalitets sadel med 14" vilket är svårt att hitta i sverige.

Sitter i samma sits men det är min dponny som behöver det , hoppas att jag kommer plats i en 14" men verkar inte vara lätt att hitt tyvärr.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 050
Senast: Liran
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 554
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 340
Senast: Zpunk
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka