12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tackar @Mettan :D I efterhand blev jag lite lyrisk men just i stunden fokuserar man så hårt på vad man gör så jag hann inte känna efter :p Men det är ju speciellt med sin egna uppfödning... all väntan...

Det roliga börjar ju dock när dom är lite äldre och man kommer till "ridning".

Hur går det för dig och din fina Silhouette?

Åh Fio idag <3 Man ska vara glad för det lilla och det är jag verkligen idag. Hon har varit hopplös att lyfta bakhovarna då hon bara sparkar, inte alls van vid det alltså. Vi har övat ganska mycket och framhovarna är nästan lätta nu, och idag kratsade jag bak också utan ett enda försök till spark! :D WOOHOO!

Nu börjar det hända saker med våra 12or!

Längesedan jag skrev här själv men jag är inne och håller koll på er nästan varje dag.;)

Silhouette håller också på att ridas in. Jag har anlitat en duktig unghästutbildare som kommer hem till mig och jobbar med henne här. Silhouette var väl förberedd sen tidigare och jag har suttit på henne några gånger och blivit ledd i skritt ett varv runt ridbanan. Silhouette har varit trygg med allt hittills och inte protesterat mot något än så länge. Galoppen jobbar vi med från marken och inte uppsuttet än. filmen är från igår. 4 e gången uppsuttet. Alltså inte jag som rider på filmen, men det börjar närma sig...:bump:

Tog nya bilder på Romeo idag. :)

10408947_558219784322661_5543301914444113486_n.jpg

10584027_558220030989303_8271028313299656606_n.jpg

10689862_558220454322594_118415239444068631_n.jpg

1920482_558220687655904_1873246218002603130_n.jpg

@Mettan jaa nu fungerar det ;)

ser fint ut! Rids framåt och bjuder in till en lätt och låg unghästform :up:

KL.
Om ja får hjälp och vädret är hyffsat tänkte jag sitta upp på Hollie imorgon igen! Kanske kan få någon stackare att filma lite :D

Vi har haft riktigt surt väder med snöblandat kallt regn här, så idag fick Hollie testa sin mors gamla regntäcke i stl 155 :p passar bra om man spänner in på max.
Halsdelen tyckte hon var lite läskig.

10440923_10152476626031344_8965278203871687359_n.jpg

Har ni planerat in någon vintervila för era hästar? :)

Libro ska ridas två veckor till, sen vila helt fram till februari. Då ska vi börja tömköra lite smått igen och i mars börjar "riktiga" inridningen.
Det är iallafall planen, sen får vi se hur jag mår efter barnafödande. :D

Första sittningen med sadel idag!

Ni får ursäkta de leriga benen, var så nyfiken på sadlarna att hon fick gå raka vägen in i ridhuset till sadlarna. :)

Eventuellt kommer jag att stalla upp henne snart. Är så jobbigt att leta i 40 minuter för att hitta hästarna på kvällen. Hagen är för stor. :cautious:
d873c3dc-92a9-4027-8a90-356732b7f7e4_zps7a1f1a0a.jpg

I övrigt så har hon förvandlats till en lama-lamm korsning!
36e20ca8-eb98-4e9e-a2bc-d3a09338f68f_zps08b097cb.jpg~original

5ebfacda-2685-49d0-9a20-261d26702aaa_zpsc6169340.jpg~original

Har ni planerat in någon vintervila för era hästar? :)

Libro ska ridas två veckor till, sen vila helt fram till februari. Då ska vi börja tömköra lite smått igen och i mars börjar "riktiga" inridningen.
Det är iallafall planen, sen får vi se hur jag mår efter barnafödande. :D

Ja Hollie ska få vara helt snart, vill befästa grunderna först med några ggr till, så hon är "inriden". Men tanken är dec-mars, dvs 3 månader.

Grattis! Blir det första ungen? :D

@Springsteen Storm ser helt obrydd ut! :p Stallar du in henne där?

Första sittningen med sadel idag!

Ni får ursäkta de leriga benen, var så nyfiken på sadlarna att hon fick gå raka vägen in i ridhuset till sadlarna. :)

Eventuellt kommer jag att stalla upp henne snart. Är så jobbigt att leta i 40 minuter för att hitta hästarna på kvällen. Hagen är för stor. :cautious:
d873c3dc-92a9-4027-8a90-356732b7f7e4_zps7a1f1a0a.jpg

I övrigt så har hon förvandlats till en lama-lamm korsning!
36e20ca8-eb98-4e9e-a2bc-d3a09338f68f_zps08b097cb.jpg~original

5ebfacda-2685-49d0-9a20-261d26702aaa_zpsc6169340.jpg~original

Vad är det för sadel du har på henne? Passade den? Jag letar förgäves sadel till min ponny, verkar ha liknande fysik som din. Jag har försökt hitta sadel sen jag köpte henne för dryga två år sedan men inte lyckats :/.

Ja Hollie ska få vara helt snart, vill befästa grunderna först med några ggr till, så hon är "inriden". Men tanken är dec-mars, dvs 3 månader.

Grattis! Blir det första ungen? :D

@Springsteen Storm ser helt obrydd ut! :p Stallar du in henne där?
Hon är helt obrydd. Bara glad och lycklig.

Det blir här, vet inte om något annat ställe med bra skogsvägar och natur där hästarna får vara ute 14h per dygn. :)

Vad är det för sadel du har på henne? Passade den? Jag letar förgäves sadel till min ponny, verkar ha liknande fysik som din. Jag har försökt hitta sadel sen jag köpte henne för dryga två år sedan men inte lyckats :/.

Provade en pessoa, låg bra när det gäller hur svängd den var, något för smal.

Testade en tekna a-line som var för svängd men de har en rakare modell som kanske kan passa för den var mer än vid nog. :)

@Sofie.S ove ska gå fram till mitten av december/årsskiftet sen får han ledigt fram till februari ungefär.
Efter det överväger jag att skicka iväg han till nån med lite meriter och så då han ska säljas sen :)

Idag var Maiden iväg på löshoppning!
Hon är verkligen supertrevlig och rolig att åka iväg med. Så fort hon ser att transporten är framkörd så blir hon så himla lugn och nöjd. Springer nästan in själv, jippih nu ska vi träna!
Någon hoppstjärna blir hon nog aldrig men roligt var det!

Provade en pessoa, låg bra när det gäller hur svängd den var, något för smal.

Testade en tekna a-line som var för svängd men de har en rakare modell som kanske kan passa för den var mer än vid nog. :)

Ok, ska kika lite på pessoa. Har testat tekna dressyr och island på min men båda var alldeles för takformade tyvärr, vet dock inte om det var a-line eller s-line. Vad är skillnaden? :)

@Charlottee
Hon ser riktigt trevlig ut på filmen! :)
Jajamen, första barnet är det, så vi vet ju inte riktigt vad vi har att vänta oss! ;) Har en plan för inridningen och treårstestet, men vi får se hur det går och hur snabbt jag kommer igång efter förlossningen. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka