Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår em hämtade jag hem min tolva, Fiorentina (SWB). Blir spännande att se vad hon blir för nån
@AmyPond Grattis vilken snygging stam?
Vilket vackert ansikte
Såhär ser våra hagar ut i oktober man kan ju lura ögat och tro att det är sommar!
Hollie har faktiskt fortfarande gräsmage och snart november, matte jublar!
Just nu gör hon nada och får fortsätta med det ett tag till, men sedan ska vi testa trava lite igen samt första galoppen, innan vi tar vintervila och klassar oss som inridna. Till våren blir det mer i utbildningssyfte inför treårstest.
@Charlottee : Ok, tack för input! För det är små krustor kan man ju säga. Det har ju varit väldigt regnande de senaste dagarna (och idag), så kanske att hon är lite känslig då.
Jag ska ge det lite tid då att läka ut själv så länge det inte blir värre. Men annars får jag ta ut veterinären helt enkelt och kolla över det. Tack för hjälpen
näe dessa bilder togs för ca 2 veckor sedan men hagen är densamma, benet är jättefint idag :-) det stämmer att hon fick en spark av sin hagkompis... jag såg det hända.Är hon fortfarande dålig i benet? Såg någon bild tidigare i tråden om sparkskada? Trist.
Ja, det är nog skållor helt enkelt..Bra att få höra fler som bekräftar den misstanken tack Det är lättare att ta itu med en sak när man vet lite mer om vad det är.Låter helt klart som regnskållor. Storm fick förra året, jag lät det vara tills det såg ut som om de skulle trilla av, då plockade jag bort och shamponerade områdena med hibiscrub. Sen så försvann det, vet dock att vissa får ge penicillin för att få bort det.
Ja, det är nog skållor helt enkelt..Bra att få höra fler som bekräftar den misstanken tack Det är lättare att ta itu med en sak när man vet lite mer om vad det är.
La du täcke på Storm när det regnade när hon hade skållorna så att hon höll sig torr hela tiden? Och hur gör du i år med täcken? Känner du att du måste "akta henne" för regn?
@Charlottee : Hur resonerar du i år med regn och fukt? Är det täcke på direkt då?
Har varit iväg och köpt regntäcke nu till Ismene och jag kan säga att detta kommer att bli en kamp. Hon hatar täcken.... Men det här vill jag ju inte ska bli värre så hon får väl bara vänja sig... Hade ju hoppats att slippa ha täcke på i ett eller kanske två år till tills hon var mer igång i träning.
Har varit iväg och köpt regntäcke nu till Ismene och jag kan säga att detta kommer att bli en kamp. Hon hatar täcken.... Men det här vill jag ju inte ska bli värre så hon får väl bara vänja sig... Hade ju hoppats att slippa ha täcke på i ett eller kanske två år till tills hon var mer igång i träning.
@Charlottee : Hur resonerar du i år med regn och fukt? Är det täcke på direkt då?