Det är så himla kul att läsa om alla fina tolvor!
Lex har senaste veckorna gjort många steg på väg till att bli vuxen. Han har dragit ut vargtänder, varit och röntgats på klinik och fått en alldeles egen sadel utprovad. Röntgen var bara rutinkoll för att se om han hade några lösa benbitar och se att tillväxtzonerna ser ut som de ska, så långt var allt bra tyvärr hittades en gammal skada på strålbenet ena fram. Exakt när och vad han har hittat på vet jag inte och det är inte säkert att han kommer att hålla som ridhäst, inte så kul men det känns ändå bra att veta nu. Så vi ska göra vad vi kan för att optimera hans chanser med tex skoning och jag ska rida in honom i lite lugnare takt än vad jag hade planerat från början. Tur att han är snäll så det inte krävs en massa longering för att man ska våga sig upp på ryggen. Riktigt så långt har vi inte kommit än men jag hängt i ena stigbygeln i stallet, lagt mig över honom, hoppat på pallen, fört en massa oväsen och varit allmänt på honom. Tyvärr är han lite för stor för att man lätt ska kunna sitta upp utan att ta lite fart trots hög pall så jag tror vi fortsätter öva i stallet ett tag till innan jag sitter upp på riktigt.
Bild på min fina häst i nytt schabrak (älskar verkligen färgerna från Eskadrons vinterkollektion i år!).