@Charlottee
Tack! Hon är efter Donnerfly-Weltbürger. Köpte henne som föl av Yttik som skrev här på Avel innan.
Tack! Hon är efter Donnerfly-Weltbürger. Köpte henne som föl av Yttik som skrev här på Avel innan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte kritiken framför mig nu men kommer ihåg den på ett ungefär
Mycket lovande sto med potential för framtiden. Vackert rastypiskt huvud med lång fin hals. Kort muskulös rygg. Välbenad från sidan dock lite utåttåad bak. Skritten energisk och vägvinnande. Trav god mekanik men saknar framåtbjudning ( lilltrollet var trött och ville verkligen inte visa sin trav gick nästan och släpade benen den stackaren )
Dags att uppdatera lite här igen då..
Har börjat hänga på Gloria nu och planen är att hon ska vara bekväm med det tills hon åker på bete om knappt 1 månad. Hon tömkörs även numera med bett och det funkar bra
Den 13 maj blir hon 2år och hon är nu 165cm i mkh och 168cm i rumphöjd... Dock börjar hon kännas ganska färdigväxt och jag hoppas hon stannar under 170cm :S
film från när jag hänger på henne i skritt:
Jag funderar på att ställa ut Storm i sommar, vi kommer nämligen att ha en utställning hemma på gården som är öppen för de flesta raser, Storm är ju dock en Welsh Partbred och hon möter väl kanske inte riktigt deras rasstandard. Hon är ju mer som ett troll/islandshäst/nordsvensk/cob liknande sak och inte alls ädel och finlemmad som hon borde vara med sin rastillhörighet.
Men jag tänkte, det spelar ju ingen roll vad hon får för poäng. Det vore ju ett tillfälle att öva lite miljöträning!
@Charlotte, du borde kanske komma och visa Hollie Hon ser så himla jämn ut nu!