Sv: 11rnas tråd, del 3
*KL*
oanki: Fin Roxi! Kul med löshoppning, ska försöka ge mig på det snart!
Maja_Kandi: Tyvärr inga bilder på tömkörningen. Får lura med mig fotograf nästa gång AE kommer.
Exotizc: AE kommer till oss 1 ggr i månaden, så tanken är att jag övar på det vi gjorde sist emellan gångerna och så tar vi nästa steg när vi har AE på plats.
Gazque: Jag hade ju som sagt AE på plats första gången vi tömkörde Abbe, men han la på gjord först (första gången för Abbe, även om han haft sadel och annat runt magen tidigare) och så fick jag leda runt Abbe för att se att han tyckte det var ok, sedan la AE på tömmar och så ledde vi Abbe runt medan AE tömkörde. Efter en ganska kort stund kunde jag släppa och så kördes Abbe utan draghjälp. Helt odramatiskt.
annoj: Ser fin ut! Abbe har inte gjort så mycket alls mer än vanlig vardagshantering utan det är egentligen först nu som vi har börjat. Planen är att göra något mer än just vardagsträning 2-3 ggr i veckan.
ekedal: Hon ser större ut på bilden än 153 cm. Fin!
Ackio: Blir en dyr väntan för dig verkar det.
Jag har haft tvådelat med parerstänger på Abbe och nu senast hade vi ett tredelat med fasta ringar. Jag har dock inte tagit honom i munnen än, utan vi tömkör i tränset (har ett Micklem-träns till honom).
Mattiz: Grattis till en fin elva!
Urkella: Vilken utstrålning hon har!
charlottee: Även vi håller alla tummar/hovar/tår som går för Z. Jag hoppas så att han är en riktig solskenshistoria!
Görel: Abbe har ju också fått på sig skor, i hans fall pga platta sulor och för att inte riskera fler hovbölder. Det har gått bra, men vi hade en period i somras när jag träffade hovslagaren 1 ggr i veckan för att slå på tappsko...
Abbe fick i måndags gå lektion i hur man blir ledd. Eller egentligen är det väl jag som skulle öva på hur man ska agera för få Abbe att gå bredvid mig som jag vill. Han är ju hyfsat stor och ganska glad, särskilt när det händer något runtomkring så det är skönt att öva in att man inte får hoppa upp i mattes knä när det blir extra stojigt. Såklart skötte han sig bra och fattade snabbt vad det var jag ville. Det är så fantastiskt med unghästar - så nyfikna och intresserade av att vara med på vad man gör!