Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De tre första är ett par veckor gamla, nr vi åkte iväg till en koHan är ganska tittig och det blir mer o mer ju bättre kondition han får märker jag. Springer sicksack över vägen ute i skogen för alla läskiga stenar och vattenpölar![]()
Haha!! Åh, vad jag känner igen det!
Våd tvärnita sist för lupiner, lupiner!!
Och idag för olika nyanser av grönt på ängen![]()
Haha det där med lupiner råkade jag ut för idag! Redhawk är en riktig fjant ibland, och idag när vi travade förbi just lupiner så kom han på precis framför dem att de var jätteläskigaHar råkat ut för samma sak med honom med något som liknade rabarberlöv, haha! Stenar och stockar brukar ju många hästar tycka är läskigt, men blommor och växter?
![]()
KL
När han hade varit hos mig i två veckor så fick han komma ut på bete, dock får han gå själv i sommarhagen precis bredvid de andra då det är en fjording och en ponny som inte tål så mycket bete. Han har varit coollugn med det och fastän jag gärna vill att han ska gå med sina kompisar, så känns det bra att han kan vara själv också. Hade gärna haft honom på bete med yngre hästar som han hade kunnat busa runt med, men men, man kan inte fixa allt tyvärr..
Jag hoppas på att han kommer gå ner i vikt nu när jag rider lite hårdare. Men hur gör ni som har lättfödda hästar? Här finns ingen hage med något "mellanting", antingen är det kraftigt bete på en gammal åkersmark eller så är det vinterhagen där fjordingen och ponnyn går som gäller som är så nedbetad att det bara är jord typ..Är det betesreducerare som gäller då eller?