Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fibusen:
Att han är dålig i magen är inte så konstigt om han får flera olika foderbyten på kort tid. Sen så är det mer syra i rent ensilage för nötdjur. Vårt ensilage är lite torrare ( hö ensilage ).
Måste vara väldigt jobbigt där grovfodret inte ingår i stallhyra. Ganska snål stallägare
Alla våra hästar har fri tillgång dygnet runt så dom skulle nog se ut som skelett om dom fick 8kg per dag. Och vad mycket extra jobb det blir med all vägning och indelning av mat.
Unghästarna behöver ju dessutom dubbelt så mycket mat. Jag tror det är bättre att sätta ett fast pris på stallhyran och låta alla hästarna ha samma grovfoder året runt så att det inte blir foderbyten hit och dit.
Vår bonde har fått in väldigt mycket foder i år! Han kunde ta in innan midsommar och jag tror det lutar åt en sväng till.
Kan det inte vara därför han hela tiden är tunn också? Det tar ju tre veckor innan en häst kan ta upp allt i "nytt" hö/hösilage, och har ni bytt så ofta har han ju inte hunnit ta upp något alls. Plus då att magen har ballat ur.
Jag skulle få betala 3,50:-/kg om jag köper av stallägaren,då är det hö.