Sv: 10rna del 5
Åh vad kul! Det är så härligt när man sitter där själv och rider.
Sassiball:
Yeeey vad kul! Nu hoppas vi att hon tar sig!
KL
Tömkörde Kaptenen en stund idag igen. Bara totalt en kvart helt lugnt. Provade visserligen på galoppen för första gången sen i vintras, men det blev bara ett halvt varv åt båda håll (nåt mer orkade jag inte springa efter
) så jag räknar inte det som direkt träning, är bara glad att han satte fattningarna så bra, det var mest det jag ville kolla.
Riggade faktiskt filmkameran, men det blev väääldigt långt bort och ganska dålig bild, men ja, ni som orkar kan se lite film på honom.
Här finns filmen.
Han var väldigt mjuk och fin i handen idag också, tog bra stöd i traven också även om det är en bit kvar. Galoppen är som sagt inte tränad för fem öre så jag är bara glad att han tog fattningen. Hade jag orkat springa så hade vi säkert fått till den också.
Lite seg var han, och jag tog ingen pisk för att kunna vara mer med i handen, så lite mycket smackningar blev det ibland, men det fick gå.
Efteråt gick vi en kort runda ut i naturen också så han skulle få se nåt annat än sommarhagen.
Och sen fick han gå ut i skogshagen igen, nu ska de få stå där tills ikväll tror jag, är inte jättemycket kvar att äta ändå så. Filmade lite när han sprang runt och skrek efter kompisarna men de blev så dålig bild. Tänk att det kan vara så jobbigt att vara ifrån polarna hela två minuter.
En liten printscreen från det kan ni ju få se iaf.
Nu får han vila ett par dagar så ska jag klättra upp och kolla läget i helgen. Går det bra blir det sommarlov sen.
Eventuellt kommer en tjej och kollar på honom innan betet, isf tuffar vi väl på lite lätt så han är igång till det.