1 kg Krafft Protein?

mirage

Trådstartare
Är det möjligt att ge så mycket om behovet av protein finns? Finns det någon gräns man ska undvika även fast det inte är skadligt? Vad säger ert sunda förnuft? Mängden är ju inte så stor så det borde inte vara några problem men givetvis så sätter min hjärna upp en varningsflagga just när det handlar om Krafft Protein. Konstigt eg med tanke på att jag utan problem skulle kunna ge 1 kg KPG...

Tacksam för svar!

/Linda
 
Sv: 1 kg Krafft Protein?

Jag gav 1kg/dag förra året utan problem. 2 X 0,5 kg. Det enda var att han blev lite väl rund. Men sjuk blev han inte.
 
Sv: 1 kg Krafft Protein?

Jag tror inte det finns någon direkt maxgiva för KP?
Ja, för mycket ska man förståss inte ge precis som med allt kraftfoder, men 1 kg ska väl inte vara något problem?

Har för mig jag har läst om flera här som ger/har givit såpass mkt.
 
Sv: 1 kg Krafft Protein?

Inga problem. Däremot har jag upplevt att man inte får samma resultat när man ger KP som om man ger t.ex lusern och/eller bättre hö.
 
Sv: 1 kg Krafft Protein?

Nä jag förstår det men just i det här sammanhanget så är detta enda alternativet.

Tack för svaren! Nu behöver jag inte vara nojig mer! :)
 
Sv: 1 kg Krafft Protein?

Jag gav min fjorda 0,5 kg k.protein/dag + lusern när vi hade urkasst hö. Det gick hur bra som helst! I vissa ögon var jag "puckad" som gav en fjording så mycket protein... :angel: :D

Jag är övertygad om att man kan ge 1 kg (och mer) per dag. Men tror som Magdalena; försök fylla ut (då med att byta ut grovfoder) med lusern hack så mycket det går och korrigera upp med k.p.

//Alice
 
Sv: 1 kg Krafft Protein?

Had een 1,5årig travare för några år sen. Han hade fallit ur under inkörning. Fick 6kg hö med 65g smbrp och 3 kg krafft groov per dag och tog sig ändå inte. Fick råd av foderrådgivare att lägga på 1kg krafft protein upptill. Det tog 14 dgr sen var han kanonfin.
Proteinet i krafft protein/groov är av högre kvalitet än motsvarande i lusern eller hö. Hästen tar upp det mer effektivt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 452
Senast: Irival
·
Hundhälsa Ingen rolig tråd att behöva göra men känner att jag behöver lufta mina tankar med lite erfarna hundmänniskor härinne och får ursäkta den...
Svar
11
· Visningar
2 209
Senast: Virrvarr
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 499
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Jag är sockerberoende deluxe. Totaltfast helt enkelt. Nu har jag fått möjligheten att få hjälp och stötning med att bryta sockrets makt...
2
Svar
34
· Visningar
2 482
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp