1 hund till men har redan 2 ??

H

HeRomer

Ja vi har redan två tikar som är 2 år o 8 mån o 1 år 10 mån.
Har hittat en tik till som vi är mkt intresserad av,
Undrar om det e mkt mer job mer tre hundar?

Jag jobbar knappt så därför har ja mkt tid för hundarna..

Sv: 1 hund till men har redan 2 ??

Vad är dte för hund du hittat? *nyfiken* Och vad har du för hundar, visst blir det ju mer jobb men har du mkt tid så.

//Diana

har du råd att ha 3 hundar? annars är det inte så stor skillnad annat än att det blir mer mat :p

Vad är dte för hund du hittat? *nyfiken* Och vad har du för hundar, visst blir det ju mer jobb men har du mkt tid så.

//Diana

Det är en blandras mellan labbe o jämthund..

nu den stora är schäfer/flat coater retriever
o den (lilla) är schäfer/border collie/jämthund schabrador
så alla tre e blandraser..

Okej, får man fråga vart den finns? :P Och vart du hittat den? :P hehe

//Diana

har du råd att ha 3 hundar? annars är det inte så stor skillnad annat än att det blir mer mat :p

Ja inte skulle vi skaffa en till om vi inte skulle ha råd, o ja flrstår självklart att det blir mer mat;) Har vuxit upp emd hundar o andra djur så e van med mkt rörelse, o vill ha det nu med..

Den finns i Onsala.. Hittade den genom blocket. ja e en sån eller ja o sambon e såna som vill ta hand om hundar som andra inte vill ha längre.. men hade vi tagit alla vi velat så hade vi haft ett hund dagis eller annat här :bump:

Den finns i Onsala.. Hittade den genom blocket. ja e en sån eller ja o sambon e såna som vill ta hand om hundar som andra inte vill ha längre.. men hade vi tagit alla vi velat så hade vi haft ett hund dagis eller annat här :bump:

Okej, hehe. Tänkte så vi inte sett samma. :P Det ska nämligen kommer en tik till mig i helgen, som sällskap till den vi redan har (Blandras dobermann/stövare) och det var också en blandras labbe/jämthund, på 1,5 år men den fanns i Skara :P
Hittade också den på blocket och tänker precis samma som dig att ta andra hundar som de inte längre vill ha kvar, gärna äldre hundar. :P
//Diana

Ja o denna e 6 månader , ej så gammal men bättre att ta en som redan finns till än att ta nya valpar. den lilla vi har zima, fick en dålig start i livet då hon ej fick tillräckligt med mat..
här en bild på henne när hon just kommit till oss o en hur hon ser ut nu..
Andra bilder http://www.heromer.pixbox.se

1899938.jpg

NU :)
15707578.jpg

Nej det borde ju inte va det:smirk:

Okej. :D Å vad fin hon blivit :D:D:D Så här ser våran Zita ut :D <3<3
Hon är 2,5 år snart och vi köpte henne för 2 månader sen, valpbilderna kommer från förra ägaren.
Som valp:
22112_1189496780.jpg

16955_1189496810.jpg

Nu:
56161_1187900498.jpg

75227_1187900418.jpg

13508_1188163644.jpg

//Diana

Okej, konstigt, jag ser deom så väl.. :S Gå in & kolla på http://Theblackshadow.bilddagboken.se och kolla på datumen 11 september (där är när hon är valp) och bilder på henne som vuxen finns på datumen: 5 september, 9, 12, 18, 23 & 24 Augusti.. =)

//Diana

ok nu funkade det :) Jätte söt tjej juh :)
Får fler bilder imon så hoppas hon ser söt ut :) Har bara sett en bild på henne men skriver hur det går. ska iväg imon o kommer hem lördag em.. o då kanske vi får en hund till :love:

Jag har 2 hundar nu, och ska skaffa en tredje nästa år antagligen. Har haft många fler hundar än så runt mig i familjen tidigare, så jag vill också gärna ha några stycken alltid.

Det enda som jag ser det, som är en nackdel, är ju att det kostar mer i mat + försäkring och tar upp mer plats i bilen/hemmet. I övrigt går man ju ändå redan på promenader, och tränar.

Jag tror det är större steg mellan hund 1 och 2 än mellan 2 och 3.
Jag har två hundar och även om jag älskar dem båda jättemycket måste jag erkänna att jag ibland tycker det är jobbigt, det tar mkt plats, 8 leriga tassar istället för 4 och dubbelt så mkt skit, både inne och ute:o :D. (nej de bajsar inte inne, men drar in en halv leråker och en hel skog ibland efter långa höstpromenader :D ) Då är en av mina hundar stor, väger 45 kg och tar mkt plats. Jag har lärt mig att ska jag ha mer än 1 hund i framtiden så ska det vara små hundar:p.
Men när det kommer en hund till (passar ibland några hundar tillfälligt) , och det blir 3 stycken, märker jag inte så stor skillnad.
Känner du att du har tid och ork så varför inte:)

Man kanske ska fundera över hur man har det med passning och sånt också föresten, har du någon som kan tänka sig att passa 3 hundar om du måste bort över en dag någon gång?

Senast ändrad:

Okej, väntar med spänning på bilder. :D När våran kommer sen ska jag ta bilder på henne med. :D Så lägger jag in dom här sen.. :P

//Diana

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 645
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka