09:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:ornas tråd!

Nja de är nog jag som missat körforumet helt :P

Tror de är nå´n variant av sulky från början som dom gjort om. De enda jag gjorde var att fixa till sitsen.
Phoenixvagn.jpg

KL

I dag vart det mycket åt liten grå Trisse :D

Åkt transport för första gången sen olyckan. Vart in i ett ridhus för första gången. Och löshoppat inne för första gången... Jag är så stolt över honom. Han fattade först inte vad tusan vi ville, springa??? Inne :confused: Men det släppte till slut... Lite bildbomb

420134_357233744299197_100000377243563_1110725_1999466512_n.jpg

420639_357240714298500_100000377243563_1110759_1521643112_n.jpg

420738_357240447631860_100000377243563_1110758_353117387_n.jpg

lite suddigt men jag är en stolt matte :love:

Jag är så nöjd - satt upp på min -09 för första gången igår! Hon skötte sig perfekt, det var bara lite svårt att få henen att gå ifrån min medhjälpare som ledde henne i början...

Kanske är vi nu äntligen igång!

IMG_2452.JPG

Vilka fina hästar! Grattis! Vad kul det går! Min häst sprakar av energi så det slår gnistor just nu. Jag är väldigt glad över att inte sitta på ryggen just nu... Det räcker MYCKET väl med tömkörning... Men han gillar att sätta benen under kroppen så jag tror han blir en fin ridhäst. :p

_DSC0232.JPG

Blev mycket denna helgen. Mer än det var tänkt. Men kom ändå ut med CC både igår och idag. Igår ut på travrunda med en av ponniesarna och idag ut med storhästarna på allvar för första gången. Var egentligen bara tänkt att skritta och trava henne. Men det kändes så bra att när jag tryckte till lite på manken så gick hon så fint in galoppen så. Lite snabbare än hackegalopp men lugnt och sansat i fin form. Och sen stilla lugnt ner i trav och skritt igen. Kändes så bra att jag var tvungen att prova en gång till! :)

På onsdag så åker vi kanske ner till havet och stranden för at skritta och trava. Och känns det bra så blir det kanske lite galopp där med. Sjösanden är ju mjuk och fin att rida på.

Söt häst! Han ser pigg ut :p Vad är det för ras? Du har säkert skrivit det tidigare, men det har jag tyvärr glömt.

Vad duktig han är! Söt liten häst, helsvart är läckert tycker jag. Vad hände vid olyckan?

Jag skulle ta in hästarna och när de kommit in i boxarna (märkte ingen hälta) och skulle visitera honom så var det ett öppet sår på vänsterbak ca 10 x 20 cm. Han hade mirakulöst klarat båda tåsträckarna. En vecka på strömsholm, 2 månader i sjukhage. Lyckades sparka upp såret 2 ggr.. :cry: Lång igångsättning då han är en riktig klumpeduns. Nu är han ok igen :D Han är en sötnos men inte svart utan skimmel ;) fortfarande mörk men svansen är snart ljus

Han var mörk redan från start men blir ljusare och ljusare. Är runt 160 nu men växer så det knakar. Skulle tro att han slutar runt 165. Tycker att det är stort :( Är ju inte så stor själv liksom.. 160 är perfekt för mig så nu blir blir det snart krympmedel på honom :grin:

Idag har vi varit på tömkörnings promenad i det fina vädret :)
Lilla röd skötte sig mycket bra, detta var 3e gången han tömkörs på promenad från gården och detta va den längsta rundan vi har gått, ca 10-15 min var vi väl ute.
Gick förbi både grnnar, vedhögar under pressening och andra farliga saker utan minsta problem! Även om man märker att han tittar så blir han hellre spänd och tacktar än att han skulle backa eller kassta sig, så skönt när dom tänker framåt!

Bildbevis på liten rumpa :p
Mobil2336.jpg

kl

Har varit iväg och ridit på lilla prinsessan idag. Fick idén om att testa en remontgrimma på henne och gud vad hon trivdes på den. Hon har förstått det här med lite bjudning nu och är inte alls så vinglig längre. :D Var så stolt idag så jag vet inte vad. Ni vet när det känns som att man ska spricka för att man sitter och ler under hela ridpasset! :D Dom som satt i kafeterian måste ju trott att jag var galen... Hihi. Håller på att redigera lite som min pappa filmade från då vi red så jag får posta det sedan. :) Jobbar henne väldigt kort tid då hon var så otroligt positiv och hade sån fin bjudning. Men lite övergångar, halt, igångsättningar i alla gångarter blev det. Hon är nu riden 9 ggr. Nästa helg ska vi iväg och löshoppa igen!
//Magda

Va duktiga ni är! Har verkligen gått framåt sen tidigare filmer :laugh: kul och se!!
Var ska du visa henne på 3 års?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka